عملکرد مجلس خانه دار شدن مردم را آرزوی دست نیافتنی کرد

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران گفت: مجلس با عدم تصویب مالیات بر خانه‌های خالی باعث تورم بی سابقه در بازار مسکن شد، به طوری که خرید خانه برای مردم آرزوی دست نیافتنی شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید احسان خاندوزی در همایش سیاسی ایران قدرتمند در گام دوم انقلاب که به همت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بعداز ظهر امروز در هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: مشکلات اقتصادی و جریانات فکری از سه سطح گفتمانی، کارشناسی و منفعت و قدرت نشات می‌گیرد.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی با اقتصاد لیبرال و آزادی‌خواهانه تفاوت دارد.

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران بیان کرد: باید تلاش شود اختلافات گفتمانی در چارچوب گفتمان اقتصاد مقاومتی حل و فصل شود.

وی افزود: رقبای منفعت‌طلب و قدرت‌طلب باید از ادبیات گفتمان مقاومتی بیرون رانده شوند.

خاندوزی عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر در کشور رقبای قدرت ‌طلب را به راحتی نمی‌توان کنار گذاشت؛ زیرا منفعت‌های سیاسی و مالی متفاوت است و تمامی مسئولان دلسوزانه به فکر حل مشکلات اقتصادی کشور و جامعه نیستند.

این کارشناس حوزه اقتصادی ادامه داد: کشورهای پیشرفته دنیا اقتصادی قوی دارند و اقتصاد باعث قدرت پیدا کردن کشورها و دولت‌ها در جهان می‌شود.

وی با اشاره به گرفتن مالیات از مردم ادامه داد: کشورهای غربی از مالیات‌های گرفته شده از مردم تولید را رونق می‌دهند؛ اما در ایران گروهی از افراد و نمایندگان که منفعتشان به خطر می‌افتد، اجازه نمی‌دهند بازارها رونق پیدا کنند.

به گفته خاندوزی، مجلس با عدم تصویب مالیات بر خانه‌های خالی باعث تورم بی سابقه در بازار مسکن شد، به طوری که خرید خانه برای مردم آرزوی دست نیافتنی شد.

این استاد دانشگاه تهران عنوان کرد: پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی در بیانیه گام دوم انقلاب، در زمینه مبارزه با قدرت‌های منفعت طلب است.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در حال حاضر برنامه‌ای برای برخورد با مفسدان اقتصادی و منفعت طلب وجود ندارد.

خاندوزی افزود: یک کشور مستقل نباید در کالاهای اساسی خود به خارج وابسته باشد؛ اما اکنون ایران بیش از ۸۴ درصد از مواد اولیه تولید روغن‌های خوراکی خود را از خارج وارد می‌کند و بازار در این زمینه تولیدبا ضعف‌ مواجه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059725

وب گردی

وب گردی