دستگیری و انهدام اعضای باند ۵ نفره سارقان تلفن همراه  در ورزشگاه‌ها

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری و انهدام اعضای باند ۵ نفره سارقان تلفن همراه ورزشگاه‌های "آزادی" و "شهر قدس" خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ کارآگاه "علی عزیزخانی" رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت گفت: 30 آبان ماه سال جاری مرد جوانی به کلانتری ۱۰۸ نواب مراجعه و گفت که پس از بازگشت از ورزشگاه آزادی متوجه سرقت گوشی تلفن همراه گرانقیمتش توسط سارق یا سارقان شده است.

وی تصریح کرد: پرونده برای رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه ده تهران در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم قرار گرفت و شاکی پس از حضور در پایگاه در اظهاراتش، گفت: من برای دیدن فوتبال به ورزشگاه آزادی رفته بودم و پس از بازگشت در منزل متوجه شدم گوشی ام نیست و به سرقت رفته است.

عزیز خانی با بیان اینکه تلفن همراه شاکی دارای سیستم امنیتی بوده و در صورت روشن شدن موقعیت تلفن از طریق پست الکترونیک به شاکی اعلام می‌شد، گفت: کارآگاهان آموزش¬‌های لازم را به وی دادند تا در صورت فرستادن موقعیت، کارآگاهان را در جریان قرار دهد.

وی ادامه داد: چند روز بعد شاکی با حضور در پایگاه هشتم اعلام داشت، موبایلش در حوالی میدان تجریش به کار افتاده است.
این مقام پلیسی گفت: در گام بعدی تحقیقات پلیسی، کارآگاهان موفق شدند هویت و مخفیگاه استفاده کننده از تلفن همراه را که فردی از اتباع افغانستان و کارگر فست فودی بود را شناسایی و سپس با دستور قضائی وی را در دهم دی ماه دستگیر کنند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه کارآگاهان در بازرسی از آن محل، به یک عروسک اسباب بازی مشکوک و در بررسی اولیه متوجه وزن سنگین عروسک شدند، گفت: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد ۶ دستگاه گوشی تلفن همراه گرانقیمت به طرز ماهرانه‌ی در داخل عروسک جاسازی شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در تحقیقات تکمیلی مشخص شد، گوشیها سرقتی بوده و سابقه ثبت سرقت دارد، ادامه داد: با انتقال متهم به پایگاه هشتم وی گفت که گوشی‌های سرقتی را از پسرخاله ام ساکن شهریار خریداری کرده ام و قصد داشتم آن را به کشورم منتقل کنم.

عزیزخانی گفت: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی، کارآگاهان با هماهنگی های قضائی به شهرستان "شهریار" اعزام و در 13 دی ماه در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند دومین متهم پرونده و همدستش را دستگیر و در بازرسی از آن محل، تعداد ۸ دستگاه تلفن همراه سرقتی نیز کشف و این ۲ متهم در تحقیقات اولیه به جرم مالخری و انتقال اموال سرقتی به کشور افغانستان اعتراف کردند.

وی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی کارآگاهان موفق شدند ۲ جیب بر حرفه‌ای را که به مالخران گوشی‌های سرقتی را می‌فروختند، شناسایی کنند.

این مقام انتظامی گفت: با شناسایی مخفیگاه سارقان، هر ۲ سارق در یک عملیات پلیسی دستگیر و در بازجویی اولیه اظهار داشتند، پس از رهایی از زندان، نقشه سرقت از تماشاگران مسابقات ورزشی را کشیدیم و در روز مسابقات با رفتن بین تماشاگران "ورزشگاه آزادی و ورزشگاه شهرقدس" از شلوغی و حواس پرتی تماشاگران سوء استفاده کرده و در اقدامی سریع گوشی‌های آنان را سرقت می‌کردیم و سپس به مالخران افغانی می‌فروختیم.

این مقام پلیسی گفت: تا کنون هر ۲ سارق به ۴۰ فقره سرقت تلفن همراه و فروش گوشی‌های سرقتی اعتراف کردند.
عزیزخانی گفت: هر ۵ متهم با دستور بازپرس پرونده برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی شاکیان در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059749

وب گردی

وب گردی