جذب دانشجوی پزشکی  در دانشگاه آزاد همدان

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: مجوزهای لازم برای ایجاد رشته پزشکی را کسب کردیم و از سال تحصیلی جدید دانشجوی پزشکی در واحد همدان جذب می‌‌‌کنیم. 

نسرین متین‌‌‌نیا معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره امکانات و تجهیزات موجود در واحدهای دانشگاهی استان گفت: در حال حاضر، رشته‌‌‌های دندان‌‌‌پزشکی و داروسازی در واحد همدان نداریم و فقط رشته‌‌‌های پرستاری و اتاق عمل در این واحد دانشگاهی ارائه می‌‌‌شود. در واحد ملایر، پرستاری و اتاق عمل، واحد تویسرکان پرستاری و مامایی داریم. مجوزهای لازم برای ایجاد رشته پزشکی را کسب کردیم و از سال تحصیلی جدید دانشجوی پزشکی در واحد همدان جذب می‌‌‌کنیم.

متین‌‌‌نیا درباره برنامه دانشگاه آزاد همدان برای جذب دانشجوی خارجی اظهار کرد: برنامه‌‌ای هم برای جذب دانشجوی خارجی در رشته علوم پزشکی داریم؛ بر همین مبنا درصددیم تا سایت دانشگاه را هم به صورت سه زبانه طراحی کنیم. جذب دانشجوی خارجی در رشته پرستاری، برای ما در اولویت قرار دارد و جذب دانشجو در رشته پزشکی هم بعد از اولین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی در واحد همدان، جزو برنامه‌‌‌های ما در افزایش دانشجویان خارجی است.

وی درباره تاسیس بیمارستان ملکی مختص به دانشگاه آزاد همدان تشریح کرد: رایزنی‌‌های لازم با دانشگاه آزاد همدان انجام شده و زمینی را به ایجاد بیمارستان ملکی دانشگاه آزاد همدان اختصاص دادیم که مقدمات کار فراهم شده و به زودی این بیمارستان که در مجاورت دانشگاه آزاد همدان است کلنگ‌‌‌زنی خواهد شد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در ادامه خاطرنشان کرد: قدیمی‌‌‌ترین رشته دانشگاه آزاد همدان در حوزه علوم پزشکی، پرستاری بوده که بیشترین تعداد دانشجو را دارد. امکانات و تجهیزات لازم در اختیار دانشجویان این رشته در سطح استان وجود دارد. دانشگاه علوم پزشکی همدان همکاری خوبی با ما دارد و دانشجویان رشته پرستاری برای گذراندن دوره کارآموزی خود مشکلی ندارند و تعامل مناسبی را با بیمارستان‌‌‌های سطح استان و وابسته به دانشگاه علوم پزشکی داریم.

متین‌‌‌نیا یادآور شد: آزمون OSCE، آزمون مهارت‌‌‌های بالینی رشته پرستاری بوده که برای دانشجویان سال چهارم برگزار می‌‌‌شود. دو مرکز را هم برای برگزاری این آزمون شبیه‌‌‌سازی کردیم و امکانات لازم برای برگزاری این آزمون در این مراکز وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059760

وب گردی

وب گردی