واکنش دیوان محاسبات به افزایش 400 هزار تومانی حقوق معلمان

معاون فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات کشور به نامه رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس مبنی بر درخواست معلمان ماده ۲۸ برای افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، برخی از معلمان پیمانی «ماده 28» که از مهر 98 به استخدام آموزش و پرورش در آمده‌اند، در پیام‌های مختلفی با عنوان «افزایش عادلانه حقوق معلمان ماده 28 ورودی 98» خواستار بررسی چرایی اجرا نشدن قانون افزایش حقوق مصوب مجلس و قانون بودجه کشور در صدور احکام‌شان شدند.

این معلمان در این پیام‌ها اعلام کردند: احکام صادر شده برای ما که تعداد‌مان حدود 16 هزار نفر است با احکام همکارانی که از هر نظر به لحاظ سازمانی یکسان هستند و اختلاف سابقه کمتر از یکسال دارند، بیش از 400 هزار تومان تفاوت دارد و موضوع افزایش 400 هزار تومانی حقوق شامل ما نمی‌شود.

بر اساس ماده 28 اساس‌نامه فرهنگیان، تأمین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته‌هایی که امکان توسعه آن ازطریق «دانشگاه» وجود ندارد، مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش از میان دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه، مشروط به گذراندن دوره یکساله مهارت‌آموزی در «دانشگاه» بلامانع است.

در همین راستا حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در نامه‌ای به دیوان محاسبات خواستار بررسی این موضوع شد تا مشخص شود آیا افزایش 400 هزار تومانی حقوق شامل این افراد می‌شود یا خیر.

حاجی‌بابایی با اشاره به پاسخ رئیس دیوان محاسبات درباره معلمان ماده 28 در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد: از معلمان دعوت می‌شود هرگونه مستندات قانونی که می‌تواند به پیگیری این امر کمک کند، ارسال کنند.

کیومرث داودی معاون فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات کشور خطاب به حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان نامه‌ای در این باره نوشته است.

در ابتدای این نامه آمده: پیرو مذاکره حضوری درباره ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان همانطور که مستحضر هستید به موجب مفاد ماده اخیر که پیش‌تر به آن اشاره شد، تامین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته‌هایی که امکان توسعه آن از طریق دانشگاه وجود ندارد، مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش از میان دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه مشروط به گذراندن دوره یکساله مهارت‌آموزی در دانشگاه بلامانع است.

در این نامه تاکید شده است: در بررسی‌های به عمل آمده مواردی خارج از مفاد این ماده و مشابه دانشجو معلمان موضوع ماده «6» قانون متعهدان خدمت به وزارت آموزش و پرورش به جز افراد جذب شده در دانشگاه‌های شهید رجایی و فرهنگیان ملاحظه نشد.

در بخش پایانی این نامه آمده است: با عنایت به حذف بورس دانشجویان توسط آموزش و پرورش در سایر دانشگاه‌های کشور طی سنوات اخیر، خواهشمند است دستور فرمایید در صورت وجود مستندات و مصادیق ادامه فرایند بورس مذکور مستندات مربوط را جهت پیگیری‌های بعدی به دیوان محاسبات ارسال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059771

وب گردی

وب گردی