پهپادها بیشتر در آسمان می‌مانند

هواپیمای بدون سرنشین با استفاده از بال‌های الهام گرفته شده از پرندگان می‌تواند ساعت ها در هوا بماند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بال‌های الهام گرفته شده از پرنده به هواپیماهای بدون سرنشین کوچک کمک می‌کنند تا چهار برابر مدت زمان طولانی‌تری را پرواز کنند.

هواپیماهای بدون سرنشین کوچک به دلیل ناکارآمدی به ندرت بیش از نیم ساعت در آسمان دوام می‌آورند. آن‌ها غالباً دارای بال‌های کوتاه و ضخیمی هستند که به آنها در باد کمک می‌کند؛ اما از نظر برد ضعیف است.

با این حال، دانشمندان با استفاده از نشانه‌ دیگری در طبیعت برای کاهش این ضعف کوشیدند.

محققان دانشگاه «براون» و «مؤسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان» طرحی الهام گرفته از پرنده را توسعه داده‌اند که می‌تواند 3 ساعت پرواز برای هواپیمای بدون سرنشین 100 گرمی (3.5oz) (چهار برابر آنچه را که از آن استفاده می‌شود) را بدون از بین بردن ثبات همراه داشته باشد.

دانشمندان متوجه شدند که زمانی‌که طول بال‌ها 1 فوت یا کمتر از آن باشد به نتیجه مطلوب مورد انتظار نخواهیم رسید.

در جایی‌که لبه‌های بال هواپیما به طور معمول صاف بوده و بر حفظ چسبندگی جریان هوا بر بال تمرکز داشته باشند ، طراحی دانشمندان دارای لبه برجسته تیز (دقیقاً مانند پرندگان و حشرات کوچک) با بال کاملاً مسطح است. این باعث کاهش بهره وری آیرودینامیکی اوج می‌شود؛ اما با بزرگ کردن نرخ بال‌ها می‌توان عمر را افزایش داد.

می‌توان از بال‌های با نسبت ضخامت بالا استفاده کرد تا هم پشتیبانی خوبی از هواپیما ارائه داد و هم مکان عناصر دیگر مانند باتری را فراهم کنند.

در حال حاضر، این طرح فقط در تونل باد آزمایش شده که محیطی واقعی نیست. تیم دانشمندان طرح خود را ثبت و قصد دارد آن را اصلاح کند؛ بنابراین ممکن است به زودی هواپیماهای بدون سرنشین کوچک ساعت‌ها در آسمان باشند.این یافته به تیم‌های امنیتی که نیاز به نظارت از طریق پهپادها و به صورت شبانه روزی دارند کمک می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059772

وب گردی

وب گردی