ماجرای سفارش‌های خارج  از مجلس برای عدم استیضاح دو وزیر/ رویکرد بیشتر نمایندگان نبود شفافیت است

نماینده مردم مشهد در مجلس درباره پس گرفتن امضاهای برخی نمایندگان قبل از استیضاح گفت: بخشی از ماجرا سیاسی است و درباره شخص آخوندی و شریعتمداری، پدر معنوی‌شان پیغام فرستاد استیضاح نشوند!

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، امیرحسین قاضی‌زاده در همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با نام ایران قدرتمند در گام دوم انقلاب که امروز یکشنبه ۱۳ بهمن‌ماه ۹۸ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، اظهار کرد: جزو نسل اول اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان هستم و همیشه خود را عضو این اتحادیه می‌دانم. امیدوارم نسل امروز نیز توفیق خدمت و اثرگذاری داشته باشد. ایران اسلامی در دوران مبارزه ۶۰ ساله خود ظرفیت‌های بسیاری را در جمع مولفه‌های قدرت تجمیع کرده و توسعه داده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر ایران امروز هفدهمین کشور قدرتمند دنیا محسوب می‌شود چون از جمع ۳۷ مولفه شامل نظامی، اقتصادی، نیروی انسانی و ... عملکرد موفقی داشته است. آرمانشهر انقلاب اسلامی در بیانات امام و رهبری این است که بتواند جامعه‌ای الگو بسازد؛ چون قرار است این جامعه مقدمه ظهور باشد.

قاضی‌زاده بیان کرد: جمهوری اسلامی چهل سال نخست را به سرمنزل مقصود رسانده و اکنون باید چشم‌انداز چهل سال دوم را مد نظر قرار دهد. جامعه مقدمه ظهور باید جهانیان را به حکمرانی صالحان و یاری امام زمان (عج) دعوت کند، برای این دعوت باید مولفه‌ها را در خودش پیاده کند.

وی افزود: ما به انقلابی درون انقلاب نیاز داریم، من اسم این دوران را فصل پروانگی گذاشته‌ام که درست است همان ریشه را دارد، اما جنسی متفاوت پیدا می‌کند. رهبر انقلاب با لفظ پیچ تاریخی از آن یاد می‌کنند؛ پیچ تاریخی به‌معنای جهت است و باید تغییر مسیری رخ دهد. آرمان‌های ما ثابت است؛ اما باید شیوه مدیریتی را عوض کنیم که نیاز به پارادایم جدیدی دارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز به تفکر و تلقی جدید است؛ چون بنا بر فرموده رهبری با افراد گذشته نمی‌توان جهش تمدنی را تجربه کرد.

قاضی‌زاده با اشاره به دریچه ورود به گام دوم تاکید کرد: کشور برای اداره نیاز به برنامه و برنامه نیاز به اطلاعات دارد. هر پنج سال یک بار مرکز آمار، اطلاعات جمع‌آوری می‌کند که دو سال هم تحلیل آن زمان می‌برد، سپس دستگاه‌ها شروع به برنامه‌ریزی می‌کنند که در واقع برنامه‌های ما مبتنی بر اطلاعات پنج تا ۱۰ سال گذشته است.

وی یادآور شد: یکی از موارد مهم در پدیده‌شناسی، نگاه به آینده است. ممکن است در آینده چین به‌جای آمریکا قدرت اول جهان باشد. نیاز به انقلاب سازوکاری داریم. اگر می‌خواهیم رشد متوازن در کشور داشته باشیم، باید ببینیم دولت، مجلس و نظام بودجه‌ریزی چه تغییری می‌کند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی گام دوم را به جابجایی افراد تنزل داده‌اند؛ اما نکته اصلی برای جهش تمدنی اصلا سیاسی نیست. باید واکاوی کنیم چرا گفتمان انقلابی اسلامی محقق نشد‌؛ این در واقع کار تشکیلاتی دانشجویی است. ما هم ۲۰ سال پیش جای شما نشسته بودیم. شما مدیران آینده کشور هستید و بدانید کشور را باید با ایمان و فکر اداره کرد.

قاضی‌زاده در پاسخ به سوالی درباره شفافیت در مجلس شورای اسلامی گفت: شفافیت از مجلس دهم شروع شد و جمعی از نمایندگان از جمله من بسته‌ای را برای شفافیت آرای نمایندگان تهیه کردیم. پیش‌تر طرح‌ها و لوایح اصلا منتشر نمی‌شد؛ اما در همین دوره لوایح را منتشر کردیم. بسیاری از حوزه‌ها را به حالت انتشار درآوردیم. سایت جامعی داریم که گزارش نمایندگان نیز منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: چهار بار طرح شفافیت آرا را مطرح کردیم؛ اما سه بار رد شد و بار چهارم هم هنوز گزارشی ارائه نشده است. رویکرد بیشتر نمایندگان به سمت غیر شفاف بودن آراست.

نماینده مردم مشهد در مجلس درباره پس گرفتن امضاهای برخی نمایندگان قبل از استیضاح گفت: بخشی از ماجرا سیاسی است و درباره شخص آخوندی و شریعتمداری، پدر معنوی‌شان پیغام فرستاد استیضاح نشوند!

وی افزود: بیشتر مطالبات جزئی‌نگرانه است و همین موضوع باعث می‌شود نمایندگان هم به این سمت بروند. از طرفی رهبری هم بر جلوگیری از ایجاد هرگونه تنش بین دولت و مجلس تاکید دارند.

قاضی‌زاده در پاسخ به سوالی درباره اینکه جزو مخالفان ممنوعیت نمایندگی بیش از سه دوره بوده؛ اما خودش برای دور جدید ثبت نام کرده، گفت: من جزو موافقان بودم و بدون من این طرح رای نمی‌آورد. معتقد بودم باید چرخش نخبگان صورت بگیرد؛ اما کمک به نظام اسلامی بنا بر فرموده رهبری واجب کفایی است. اینجا بحث قدرت نیست؛ بلکه کمک به نظام اسلامی است. تلاش کردم هفت، هشت نفر که به‌نظرم شایسته هستند را برای کاندیداتوری در مشهد راضی کنم؛ اما موفق نشدم. با نگاه خودم پنج فرد اصلح در حوزه انتخابی مشهد ندیدم و تصمیم گرفتم دوباره ورود کنم.

وی با اشاره به متخصص نبودن برخی وزرا ادامه داد: وزرا را روسای جمهور مشخص می‌کنند. ما در مجلس اصراری نداریم وزیر بهداشت، پزشک باشد؛ اما باید با حوزه سلامت آشنا باشد. سال‌ها مهندس عمران وزیر جهاد کشاورزی باشد.

قاضی‌زاده در پایان گفت: مجلس کنونی با شعار حمایت از دولت تشکیل شده و همراه با دولت بوده است. شاید در مواردی مانند بنزین یقه دولت را گرفته باشیم؛ چون ماهیت مجلس، مطالبه‌گری است. بیژن زنگنه وزیر نفت در مجلس قبل که مجلسی اصولگرا بود، رای آورد. فارغ از حمایت‌های سیاسی از زنگنه، ظریف و آخوندی، برخی تکنوکرات‌ها یاد گرفته‌اند چگونه با همه طیف‌ها کار کنند و کار خود را پیش ببرند. باید ورودی مشخصی برای وزرا تعیین کنیم تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد. سیستم تبلیغاتی قدرتمندی هم دارند که اگر نقدی مطرح کنیم، بمباران رسانه‌ای می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059774

وب گردی

وب گردی