مدرسه عالی مهارتی قرآن کریم افتتاح می‌شود/ حضور قاریان بین‌المللی قرآن در مدارس سما

معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سمای مشهد از تاسیس مدرسه عالی مهارتی قرآن کریم در پنج‌شنبه این هفته خبر داد.

جعفر کبیری سرمزده معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سمای مشهد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های دبیرخانه دائمی فعالیت‌های قرآنی سمای کشور اظهار کرد: دبیرخانه دائمی فعالیت‌های قرآنی سمای کشور حدود 8ماه پیش با دستور دکتر طهرانچی آغاز به کار کرد که در اولین گام، کتابی تحت عنوان «روخوانی نور» از سوی این دبیرخانه به چاپ رسید.

وی افزود: تا‌ این لحظه تمامی دانش آموزان به صورت رایگان، کتاب روخوانی نور را دریافت کرده‌اند؛ همچنین قرار بر این است که تا پایان سال تحصیلی جاری، جشن روخوانی سما را برگزار کنیم تا تمامی دانش آموزان بتوانند قرآن را به صورت روان بخوانند. این کتاب با زبانی روان و متناسب با سن دانش آموزان نوشته شده و استادان می توانند به صورت پویا و فعال آن را تدریس کنند.

کبیری ادامه داد: معلمان قرآنی زبده‌ای برای آموزش روانخوانی قرآن جذب شده‌اند که تمامی آن‌ها دوره‌های آموزشی روشِ تدریس قرآن را گذرانده‌اند؛ همچنین دبیرخانه فعالیت‌های قرآنی سما در ادامه فعالیت‌های خود، مجوز تاسیس مدرسه عالی مهارتی قرآن کریم را دریافت کرد که پنج شنبه این هفته با حضور معاون مهارتی و کاربنیان سما افتتاح خواهد شد.

رونق فعالیت‌های قرآنی سما در 2 سال گذشته

معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سمای مشهد تصریح کرد: فعالیت‌های قرآنی سما طی 2 سال گذشته رونق بیشتری گرفته است به طوری که در هر واحد سما، یک استاد بین المللی قرآنی کریم و حافظ کل قرآن حضور دارد و جلسات قرآنی به صورت هفتگی با حضور اولیا و دانش آموزان برگزار می شود. دانش آموزان سما در فضایی پویا و شاد، مفاهیم و مبانی قرآن کریم را فرا می گیرند.

وی درباره فرآیند جذب استادان قرآن کریم در مدارس سما گفت: در مدرسه عالی مهارتی قرآن کریم، مفاهیم قرآنی در دو سطح مقدماتی و عالی، آموزش داده می‌شود؛ سطح مقدماتی برای دانش آموزان و کادر مدرسه و سطح عالی مختص تربیت استادان قرآنی است. استعدادهای قرآنی در این مدرسه مهارتی کشف و در نهایت به یک استاد قرآن تبدیل خواهند شد.

همکاری‌ با دارالقرآن آستان قدس رضوی

کبیری با اشاره به حضور استادان بین المللی قرآن در مدارس سمای اضافه کرد: دارالقرآن آستان قدس رضوی، یک سال پیش تفاهم‌نامه‌ای را با دبیرخانه فعالیت‌های قرآنی سما امضا کرده است؛ از طرفی استان خراسان رضوی، قطب قرآنی کشور محسوب می شود و بیشتر مقام آوران مسابقات قرآنی، در مشهد مقدس سکونت دارند. لذا براساس تفاهم نامه‌ای که با دارالقرآن آستان قدس رضوی امضا کرده‌ایم، بسیاری از استادان بین المللی قرآن، جذب مدارس سما شده‌اند.

معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سمای مشهد درباره برگزاری مسابقات قرآنی «طرح قدس» در واحدهای سما استان خراسان رضوی بیان کرد: مسابقات طرح قدس همه ساله در چندین حوزه از جمله روخوانی، ترتیل، تجوید، مداحی، نهج البلاغه، اذان، ادعیه و زیارت عاشورا برگزار می‌شود که سال آینده نیز با قدرت و کیفیت بالاتری برگزار خواهد شد. طرح قدس به دلیل تنوع در حوزه‌های مهارتی، مورد استقبال دانش آموزان قرار می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جشن روخوانی قرآن ابتدا در مشهد مقدس و سپس در کل کشور برگزار خواهد شد؛ فرآیند جذب استادان برجسته قرآن کریم نیز از تابستان سال آینده با سر و شکل بهتری انجام می‌شود به طوری که از ابتدای سال تحصیلی آینده، معلمان و مربیان زبده قرآنی در مدارس سما فعالیت خواهند داشت و زمینه رشد معنوی و اخلاقی دانش آموزان را فراهم خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059788

وب گردی

وب گردی