انتقاد تند میرسلیم به روش دولت فعلی برای اداره کشور

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فکر می‌کنم حسن روحانی تصور می‌کرد در عرض ۶ ماه تا یک سال مشکلات با آمریکا را حل می‌کند و از طریق فروش نفت و واردات، کشور را با احترام به جمهوری اسلامی اداره می‌کند. رژیم طاغوت نیز همین کار را می‌کرد!

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید مصطفی میرسلیم در همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با عنوان ایران قدرتمند در گام دوم انقلاب که امروز یکشنبه ۱۳ بهمن‌ماه ۹۸ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم سوالات شما انتخاباتی نباشد؛ چون خودم نامزد هستم. وقتی ۴۱ سال پیش با پرچمداری امام، انقلابی شدیم، مبانی و احکامی داشتیم که به نظر می‌رسد آنها را فراموش کرده‌ایم.

وی با اشاره به چهار مبنا ادامه داد: اولی عزت است که به‌دنبالش می‌گشتیم؛ عزت یعنی فردی نتواند بر ملت انقلابی ما پیروز شود. همه عزت نزد خداست، نزد فرد دیگری نیست که از او درخواست کنیم و امیدی داشته باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: موضوع دوم فوز (پیروزی) است. اگر با خدا هستیم، غمی نداریم. امام علی (ع) پیشوای ما بعد از تحمل رنج و غم، هنگام شهادت فرمود فزت و رب الکعبه. ما هم مصائب و مشکلاتی داریم؛ اما به این معنا نیست که پیروزی از دست می‌رود.

میرسلیم بیان کرد: نکته سوم نجات است. باید امید و باور داشته باشیم. جوانانی که بهمن ۵۷ بیرون آمدند، نجات را با تمام وجود باور داشتند؛ چون می‌دانستند وعده خدا دروغ نیست.

وی افزود: مبنای چهارم فلاح (رستگاری) است. اگر در راه خدا قرار بگیریم بدون شک رستگار می‌شویم. ممکن است این رستگاری مسلم را فرزندان یا نوادگان ما ببینند؛ اما قطعی خواهد بود.

میرسلیم تاکید کرد: از طلیعه پیروزی انقلاب، عناد و طراحی ایجاد مشکل برای جمهوری اسلامی را می‌بینیم. برای هر منطقه متناسب با مزایایی که دارد برنامه‌ریزی کرده‌اند. منطقه ما از نظر انرژی، مزایای منحصربه‌فردی دارد. دشمن نیاز به دست‌نشانده دارد؛ اما ۴۱ سال است دست‌شان از ایران کوتاه شده است.

وی ادامه داد: کینه دشمن از ایران بیشتر شده؛ چون تحقیرش کردیم. کدام کشوری جرئت دارد سفارت آمریکا را تسخیر دارد؟ اما دیدیم چه برنامه‌هایی داشتند تا به جمهوری اسلامی ضربه بزنند حتی نابودش کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: توطئه‌های منافقانه و تحریم‌های متعددی را تجربه کرده‌ایم. تحریم‌های کنونی نخستین تحریم نیست؛ بلکه بعد از بدعهدی‌ها و به لجن کشیدن سال‌ها مذاکرات در حضور اروپا اعمال شد.

میرسلیم ادامه داد: فکر می‌کنم حسن روحانی تصور می‌کرد در عرض ۶ ماه تا یک سال مشکلات با آمریکا را حل می‌کند و از طریق فروش نفت و واردات، کشور را با احترام به جمهوری اسلامی اداره می‌کند. رژیم طاغوت نیز همین کار را می‌کرد! ضربات زیادی از نفت خورده‌ایم و ای کاش نفت نداشتیم.

میرسلیم خاطرنشان کرد: آمریکا قلدر است؛ اما فقط یک کشور مقابل آن ایستاده که جمهوری اسلامی ایران است. آمریکا چه‌کاره است که بگوید من جهان را اداره می‌کنم؟ دولت‌های دیگر جرئت بیان چنین حرفی را ندارند. اروپا به‌دلیل کمک آمریکا برای پیروزی در جنگ جهانی دوم، خود را مدیون ایالات متحده می‌داند.

وی با اشاره به انتقادهای توهین‌آمیز از مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کارهای کارشناسی دقیقی در مجمع انجام شده و قابل مشاهده است. از طرفی رهبر انقلاب به مقوله مهم تلاش اشاره کرده‌اند. باید برون‌گرایی و درون‌زایی را مد نظر قرار دهیم.

میرسلیم یادآور شد: فعالیت‌های ما باید در چارچوب آمایش سرزمینی تعریف شود. اکنون در تهران با معضل انفجار جمعیت، کمبود آب و مشکلات فاضلابی مواجه هستیم. چه فردی گفته شما در ارتفاع هزار و هشتصد متری دانشگاه بسازید؟ این خطاست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: یکی از محورهای توسعه کشور، دریاست؛ اما رهایش کرده‌ایم. باید ظرفیت‌های هر منطقه از کشور را بشناسیم؛ وگرنه ضایعات فراوانی خواهد داشت. اگر در سرپل‌ذهاب مقاوم‌سازی صورت گرفته بود، آن‌قدر تلفات نمی‌دادیم. بعد باید چندین برابر هزینه کرد که کوشش و تلاشی اشتباه است.

میرسلیم بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد معیشت مردم را در داخل کشور تامین می‌کنیم؛ اما بیش از ۳۰ درصد ضایعات داریم. چاره‌ای جز پیش‌روی بر مبنای کار علمی و توسعه دانش‌بنیان نداریم. کار علمی به‌معنای دریافت مدرک نیست.

وی ادامه داد: خودمان را فراموش نکنیم و نبازیم. تمدن ما پوشالی نیست؛ وگرنه تاکنون نابود شده بود. نکته مهم دیگر سلامت است؛ چه تولید صیفی‌جات با آب فاضلابی در تهران و چه فساد و ربا در سیستم اقتصادی. ربا جنگ با خداست و چنین پولی، کشور را می‌سوزاند.

وی افزود: مقام معظم رهبری سال‌هاست در نام‌گذاری سال به ما می‌فهمانند در حوزه اقتصادی بیمار هستیم و باید اقتصاد را درمان کنیم. از نظر اخلاقی هم گرفتار دروغ و دغل هستیم‌. راحت دروغ می‌گویند و ابایی هم ندارند. فساد و فحشا رواج یافته و کانون خانواده تضعیف شده؛ اما آیا این اتفاقات با آرمان‌های ما تطابق دارد؟

میرسلیم با انتقاد از افزایش سن ازدواج گفت: از نظر تکلیفی باید به فکر آمادگی خود باشیم. در زمینه مقاومت و بازدارندگی حرفی برای گفتن داریم. به‌دنبال همزیستی مسالمت‌آمیز هستیم و البته کشوری صلح‌طلب‌تر از جمهوری اسلامی ایران در جهان پیدا نمی‌‌کنید.

وی افزود: نماینده‌ای که بعد از ورود به مجلس حقوق خود را افزایش می‌دهد چگونه می‌تواند پیگیر حقوق مردم و برخورد با حقوق‌های نجومی باشد. ما وظیفه‌ای حقوقی بر عهده داریم؛ طبق اصل قانون اساسی، همه مقابل قانون برابر هستند. اینجا مردم‌سالاری دینی به نام جمهوری اسلامی است.

میرسلیم با اشاره به انتخابات مجلس گفت: نماینده‌های خود را با دقت انتخاب کنید و هر فردی را به مجلس نفرستید. باید تکلیف خود را به‌درستی انجام دهیم. باید نرخ حضور پای صندوق را به بالاتر از ۷۰ درصد برسانیم، مشارکت پایین به ضرر خودمان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید آگاهانه، مسئولانه و متعهدانه پای صندوق‌های رای حاضر شویم تا قوام جمهوری اسلامی را نشان دهیم.

میرسلیم درباره صحبت‌های رئیس جمهور مبنی بر تشریفاتی بودن انتخابات و انفعال حزب موتلفه گفت: اگر رئیس جمهور انتقادی به شورای نگهبان دارد، مطرح کند. شورای نگهبان که در استرالیا نیست و فقط چند دقیقه با همدیگر فاصله دارند. روش درستی نیست که پشت تریبون و در رسانه‌ها مطرح شود. موضع‌گیری سیاسی رئیس جمهور در آستانه انتخابات باید بررسی شود.

وی درباره کنار نکشیدن در انتخابات ۹۶ به‌نفع محمدباقر قالیباف گفت: همان‌زمان گفتم اگر جبهه اصولگرایی متحد شود، می‌تواند ۴۰ درصد آرا را کسب کند؛ اما روحانی بیش از ۵۰ درصد رای آورد. محاسبه سیاسی من نشان داد کنار کشیدن محمدباقر قالیباف اشتباه بود. به آقای رئیسی هم گفتم آنهایی که به من رای می‌دهند، در سبد رای شما نیستند و بهتر است هرکدام کار خود را انجام دهیم و تلاش کنیم انتخابات را به دور دوم بکشانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059789

وب گردی

وب گردی