دستورالعمل تشکیل هسته‌های دانشجویی «همیار مشاور امین» ابلاغ شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل تشکیل هسته‌های دانشجویی «همیار مشاور امین» دانشگاه آزاد اسلامی را ابلاغ کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل تشکیل هسته‌های دانشجویی «همیار مشاور امین» دانشگاه آزاد اسلامی را به رؤسای استان‌ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش عمومی و مهارتی (سما) ابلاغ کرد.

کلانتری در این دستورالعمل تأکید کرده؛ با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از رفتارهای افراد بخصوص در حوزه‌های رفتار اجتماعی و سلامت، نتیجه یادگیری از دیگران است و در این بین آموزش و یادگیری از افراد همسان تأثیرگذاری و نقش بسیار عمیق و برجسته‌ای دارد، این دستورالعمل به عنوان یکی از راه‌های مؤثر برای آموزش، افزایش سطح آگاهی‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانشجویان، ابلاغ می‌شود.

براساس بندهای این دستورالعمل؛ هدف از ایجاد و شکل‌گیری هسته‌های همیار، آموزش به دانشجویانی است که با افزایش مهارت‌های فردی، خودمراقبتی، مسئولیت‌پذیری و تقویت توانایی‌های فردی با نظارت مراکز مشاوره، توانایی برقراری و ارتباط مؤثر با گروه‌های هدف را داشته و با رعایت ضوابط اسلامی-ایرانی و ارزش‌های موجود در جامعه دانشگاهی در مکان‌های غیررسمی (مانند سالن‌های ورزشی، بوفه و...) امکان فعالیت داشته باشند.

مواردی که امکان فعالیت در آنها وجود دارد، شامل توسعه مشارکت دانشجویان در تصمیم‌سازی ها، ارتقای سلامت و سرمایه اجتماعی با ارائه برنامه‌های اجتماع‌محور، الگوسازی، کوشش در جهت تبیین فعالیت‌های مرکز مشاوره، تلاش در جهت تقویت روحیه انسان‌دوستی، مشارکت در برگزاری سمینارها، همایش‌ها و نشست‌های تخصصی در زمینه سلامت روان و... است.

براساس بندهای این دستورالعمل؛ شرایط پذیرش همیار مشاور، اشتغال به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، شرکت در دوره‌های مراکز مشاوره، کسب امتیاز لازم پس از گذراندن دوره ها، پر کردن فرم تعهد اخلاقی و... است.

در این دستورالعمل به موارد دیگری ازجمله وظایف همیار مشاور، دوره‌های آموزش همیار مشاور، ارزشیابی همیار مشاور، تعهدات اخلاقی و قوانین انضباطی همیار مشاور و... اشاره شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059796

وب گردی

وب گردی