جزئیات گذراندن درس«آشنایی با دفاع مقدس» برای دانشجویان دانشگاه آزاد

مدیرکل آموزش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی جزئیات گذراندن درس«آشنایی با دفاع مقدس» برای دانشجویان این دانشگاه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، طی چند روز گذشته که دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی درگیر انتخاب واحد و ثبت نام دانشگاه دانشگاه بودند، سوالات زیادی را درباره گذراندن درس «آشنایی‌با‌دفاع‌مقدس» داشتند.

داستان از آن جایی شروع شد که عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد و جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی، 21 دی‌ماه دستورالعمل «ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در لیست دروس اختیاری همه رشته‌ها به صورت الزامی» در دانشگاه آزاد اسلامی را به روسای استان ها، واحدها،مراکز آموزشی و معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی ابلاغ کردند.

براساس این دستورالعمل و با توجه به مصوبه شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه آزاد اسلامی، درس آشنایی با دفاع مقدس به عنوان یک درس الزامی از لیست دروس اختیاری در همه رشته ها به ارزش دو واحد درسی برای تمامی دانشجویان شاغل به تحصیل الزامی است.

این موضوع سوالات و ابهامات زیادی را در چند روز گذشته برای دانشجویان ایجاد کرد؛ به ویژه دانشجویان ترم آخر که این درس را نگذرانده بودند، نسبت به فرآیند فارغ التحصیلی خودشان مقداری نگرانی‌های زیادی داشتند.

در همین راستا، احمد شمس مدیرکل آموزش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره جزئیات این دستورالعمل گفت: درس آشنایی با دفاع مقدس می‌تواند به جای یکی از دروس اختیاری قرار بگیرد و دانشجویانی که نیمسال دوم تحصیلی 98-99 و تابستان 99 تمامی دروس اختیاری خود را گذارنده باشند، الزامی برای گذارندن درس آشنایی با دفاع مقدس ندارند.

وی افزود: در این دستورالعمل اشاره شده است که درس دفاع مقدس به جای یکی از دروس اختیاری می تواند قرار بگیرد؛ اما اگر دانشجویی هیچ درس اختیاری نداشته باشد و تمامی آن دروس را گذارنده باشد، می تواند این درس نگذراند.

شمس تاکید کرد: گذراندن درس دفاع قدس تاثیری برروی تعداد واحدهای گذارنده شده نخواهد داشت و همچنین فرآیند فارغ التحصیلی دانشجویان ترم آخر را که دروس اختیاری خود را پاس کرده باشند، به تاخیر نمی اندازد و تاثیری برروی سرنوشت تحصیلی آن ها نخواهد داشت.

مدیرکل آموزش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی اظهارکرد: درس آشنایی با دفاع مقدس در گذشته نیز جزو دروس اختیاری بود که دانشجو می توانست به جای یکی از دروس اختیاری، این درس را انتخاب کند. اما براساس دستور العمل جدید، دانشجویان الزاما باید به جای یکی از دروس اختیاری، درس آشنایی با دفاع مقدس را بگذرانند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059802

وب گردی

وب گردی