دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت‌های خوبی در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز دارد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی پتاسیل و ظرفیت های خوبی در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز، معارف دین و فرهنگ قرآنی دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کل کشور در دفتر مرکزی ستاد اقامه نماز کشور دیدار و گفت وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در این دیدار با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه و ترویج معارف دین و فرهنگ نماز بهره برد، گفت: باید دوره آموزشی روش ها و شیوه های دعوت به نماز و پاسخ به سؤالات پر تکرار ویژه ائمه جماعات روحانی شاغل در دانشگاه و اساتید گروه معارف برگزار شود.

وی با بیان اینکه معنویت در ماه مبارک رمضان افزایش می یابد، اظهار داشت: در این ماه انسان بیشتر می تواند به خدا نزدیک شود و فرصت خوبی برای تدبیر و تدبر در قرآن است. دوره های تفسیر قرآن را در مساجد دانشگاه ها برگزار کنید. ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای برپایی جلسات تفسیر در دانشگاه هاست.

حجت الاسلام والمسلمین شریفانی نیز در این دیدار با تأکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های مجموعه ستاد اقامه نماز کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی پتاسیل و ظرفیت های خوبی در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز، معارف دین و فرهنگ قرآنی دارد.

وی با اشاره به آثار ارزنده حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی اظهار داشت: باید درسنامه هایی از آثار استاد قرائتی متناسب با دانشگاه ها منتشر شود و در دسترس اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در آستانه سالروز ولادت حضرت زهرا(س) هستیم، خاطرنشان کرد: باید توجه ویژه ای به دانشجویان دختر داشت و برنامه های متناسب با این روز با محتوای ارزنده طراحی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شریفانی به تأکیدات مقام معظم رهبری درخصوص امید آفرینی در جامعه اشاره و تصریح کرد: باید برنامه هایی با موضوع امید و آرامش به منظور بهره برداری دانشجویان و اساتید در دانشگاه ها اجرا کنیم.

در این جلسه حجت الاسلام نیکزاد معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه آزاد، سید علی مهدیان معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی و جمعی از کارشناسان ستاد اقامه نماز حضور داشتند.

در پایان این جلسه مقرر شد، نشست تخصصی به منظور بررسی و شناسایی ظرفیت های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ترویج معارف نماز و روند اجرای برنامه های مصوب سال 98 در این دانشگاه برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059804

وب گردی

وب گردی