ایجاد ۱۲۸ هزار فرصت شغلی در ۱۰ ماه اول  سال

معاون اجرایی معاونت اشتغال کمیته امداد از ایجاد ۱۲۸ هزار فرصت شغلی برای مددجویان در ۱۰ ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: مقدمات ایجاد کانون خیران کارآفرین در ۱۱ استان کشور انجام شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی‌اکبر خادمی با تشریح اقدامات کمیته امداد برای توسعه اشتغال و کارآفرینی برای مدجویان این نهاد،گفت: سال گذشته حدود یک سوم اشتغال کشور توسط کمیته امداد ایجاد شد و امسال نیز در صورتی که شبکه بانکی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به خانواده‌های تحت حمایت را به طور کامل اجرا کند، آمار اشتغال کمیته امداد از ۱۷۰ هزار شغل فراتر می‌رود.

وی با اشاره به همکاری کمیته امداد با کارآفرینان حرفه‌ای، خیرین کارآفرین و جهادگران کارآفرین، ادامه داد: در حال حاضر ۲ هزار کارشناس اشتغال و بیش از ۱۶۰ نفر جهادگر کارآفرین به صورت مستمر با کمیته امداد همکاری دارند. برنامه بعدی ما این است که در ۳۱ استان کشور، کانون خیرین کارآفرین را راه‌اندازی کنیم که مقدمات این طرح در ۱۱ استان کشور انجام شده است.

معاون اجرایی معاونت اشتغال کمیته امداد تاکید کرد: کانون خیرین کارآفرین محلی است که کارآفرینان نیکوکار هر استان یا عموم مردم که علاقه‌مند به انجام کار خیر در حوزه اشتغال هستند، عضو این کانون شده و از طریق آن، کمک به ایجاد، توسعه و پایدارسازی اشتغال نیازمندان را انجام می‌دهند.

خادمی با اشاره به راه‌اندازی طرح راهبران شغلی در کمیته امداد، گفت: راهبران شغلی در واقع افراد کارآفرین و متخصصان یک کسب وکار مشخص هستند که مشاوره و آموزش لازم در رابطه با چگونگی خریداری مواد اولیه، چگونگی تولید با کیفیت، فروش محصول نهایی و ... را در مورد هر کسب و کار به مددجویان ارائه داده و زنجیره ارزش آن شغل را توسعه می‌دهند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۳۸۰ نفر راهبر شغلی، بیش از ۱۶۰۰ طرح راهبری را با مشارکت همکاران ما در سراسر کشور ثبت کرده‌اند که ۱۳۰۰ طرح با ظرفیت اشتغال بیش از ۵۷ هزار فرصت شغلی مصوب شده و در دست اجرا است.

معاون اجرایی معاونت اشتغال کمیته امداد به ایجاد صندوق ضمانت وام اشتغال در کمیته امداد اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی این صندوق یک گام بلند عملیاتی به سمت بهبود فضای کسب و کار برای محرومان است که در قالب آن، در سال اول برای ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار ضمانت‌نامه بانکی صادر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059810

وب گردی

وب گردی