کاندیداها با وعده‌های دروغین اعتماد مردم را خدشه‌دار نکنند

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران گفت: کاندیداها برای رسیدن به صندلی قدرت و ورود به مجلس شورای اسلامی، نباید به اعتماد و باور مردم به نظام خدشه وارد کنند.

پوریا اکبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ماه اظهار کرد: با توجه به شرایط حساس کشور در سطح بین‌المللی مجلس شورای اسلامی آینده بی شک یکی از مهم‌ترین مجلس‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی درباره لیست‌های انتخاباتی تهیه شده از سوی جریانات سیاسی کشور بیان کرد: در چند سال اخیر جریانات و جناح‌های سیاسی اقدام به تهیه لیست انتخاباتی متناسب با تعداد نمایندگان استان‌ها می‌کنند. لیست‌های انتخاباتی کاندیداها باعث شده تا افراد گمنام که سابقه مدیریتی خوبی دارند، توسط مردم در انتخابات رای نیاورند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران ادامه داد: متاسفانه کاندیدایی که به جناج‌های قدرت و سیاست مرتبط نیستند شانسی برای ورود به مجلس شورای اسلامی ندارد؛ زیرا تریبون‌های معتبری برای بیان برنامه‌ها و راهبردهای خود ندارند.

وی با انتقاد از هزینه‌های انتخاباتی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کاندیدایی که با صرف هزینه‌های هنگفت در حوزه‌ انتخابیه خود وارد مجلس می‌شود قطعا نمی‌تواند به دنبال حل مشکلات جامعه و خدمت به مردم باشند.

هزینه‌های انتخاباتی کاندیدا باید شفاف باشد

اکبری با تاکید بر شفافیت هزینه‌های تبلیغاتی-انتخاباتی کاندیداها خاطرنشان کرد: شفاف‌سازی در تمام امور و مقاطع باید اجرایی شود. اگر کاندیدا قبل از ورود به مجلس شورای اسلامی شفاف سازی در هزینه‌های تبلیغاتی خود را به درستی انجام دهند، در واقع شفافیت آرا و تصمیمات در وضع قانون را تمرین می‌کنند.

این دانشجوی دانشگاه تهران با بیان اینکه مردم از وعده‌های توخالی انتخاباتی خسته شدند، بیان کرد: کاندیداها باید دقت داشته باشند که تنها برای رسیدن به صندلی قدرت و ورود به مجلس شورای اسلامی نباید به اعتماد و باور مردم به نظام یا انتخابات آزاد خدشه وارد کنند.

وی اضافه کرد: کاندیداهای مجلس شورای اسلامی باید شعار و وعده انتخاباتی بدهند که توان اجرایی کردن آنها را داشته باشند. مردم به طور ویژه در استا‌ن‌ها بیشتر جذب شعارهای انتخاباتی کاندیدا می‌شوند؛ زیرا عمدتا این وعدها در راستای بهبود معیشت و وضع زندگی مردم روستاها یا شهرهای کوچک است.

کاندیداها با برنامه وارد مجلس شوند

اکبری مجلس شورای اسلامی دارای نمایندگان با برنامه‌های خرد و کلان در راستای حل مسائل کشور را موفق دانست و گفت: کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی به جای شعارهای بی حاصل، باید برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت داشته باشند. مردم نیز باید به برنامه‌های کاندیداها رای دهند و توجهی به عقبه سیاسی آنها نکنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران ضمن دعوت مردم برای حضور حداکثری و پر شور پای صندوق‌های رای‌گیری بیان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در ابتدا شورای نگهبان را مورد هجمه قرار دادند و بعد از آن در موج رسانه‌ای تلاش دارند، مردم را از حضور در انتخابات منصرف و نسبت به بهبود شرایط معیشتی دلسرد کنند.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: دشمنان نظام آگاه باشند جریان دانشجویی به همراه مردم با حضور حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی بار دیگر مهر تاییدی بر مشروعیت نظام و برقراری مردم سالاری در ایران خواهند زد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059821

وب گردی

وب گردی