جنگ‌ هویتی دشمن علیه ایران آغاز شده/ تحلیل دشمن از ترور شهید سلیمانی غلط بود

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امروز دشمن جنگ هویتی و تمدنی را آغاز کرده که پروژه‌های مختلفی از جمله نفوذ را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در همایش سی‌امین سالگرد تاسیس اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که امروز یکشنبه ۱۳ بهمن‌ماه ۹۸ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، اظهار کرد: جا دارد از فردی که محافل سیاسی و مذهبی ما به نام او مزین شده، یادی کنیم. شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برای توجه ما به موضوعی بسیار مهم است. رهبر انقلاب در نماز جمعه تحلیلی از شرایط کشور پس از شهادت سردار سلیمانی و حوادث بعد از آن داشتند.

وی ادامه داد: انقلابی که می‌تواند جوانان بزرگی چون سردار سلیمانی تربیت کند، بزرگتر از فتح خرمشهر و فتح‌الفتوح است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: شاخصه اول مکتب حاج قاسم، قدم گذاشتن در راه جهاد است. در چهل سال نخست انقلاب، معیت خدا بسیار تکرار شده است.‌ روضه هفتگی یکی دیگر از عادات حسنه حاج قاسم بود.

رستمی بیان کرد: او مطالعه فراوانی داشت و تمام کتاب‌های شهید مطهری و شهید دستغیب را خوانده بود. سردار سلیمانی کنار بعضی از آیات قرآن، یادداشتی از تامل و تدبر خود می‌گذاشت.

وی افزود: سردار سلیمانی در اتومبیل هم نوار درس اخلاق بزرگانی مانند آیت‌الله جوادی آملی و مصباح را گوش می‌کرد. او ساعت سه صبح بیدار می‌شد، ورزش می‌کرد و بعد به جلسه می‌رفت.

رستمی یادآور شد: سردار سلیمانی در سفری ۱۳ روزه فقط ۱۰ ساعت خوابید. او همیشه می‌گفت من نکاتی از رهبر انقلاب دیدم که در هیچ فرد دیگری ندیدم. او از حضور در صحنه سیاسی امتناع می‌کرد و می‌گفت اگر رهبری به من تکلیف کنند، آن‌قدر گریه می‌کنم تا من را معاف کنند.

وی افزود: شهید سلیمانی چند ساعت قبل از شهادت نوشت: عاشق دیدار تو هستم، مرا پاکیزه بپذیر.

رستمی یادآور شد: امروز دشمن جنگ هویتی و تمدنی را آغاز کرده که پروژه‌های مختلفی از جمله نفوذ را شامل می‌شود. سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند؛ تحریم‌هایی که به اعتراف روس‌ها ظرف ۶ ماه روسیه را فرومی‌پاشید.

وی ادامه داد: انقلاب چهل سال پیش رفته و جمهوری اسلامی به برکت این انقلاب، به توفیقات بسیاری دست یافته است. ترور سردار سلیمانی از روی تحلیل‌های غلط بود؛ چون دشمن فکر می‌کرد مردم به‌دلیل تحریم‌ها همسو با آنها حرکت می‌کنند.

رستمی تاکید کرد: در ورای این سختی‌ها و امتحانات نباید راه حاج قاسم را گم کرده و نقشه راه را فراموش کنیم. تمدن غربی نفس‌های آخر خود را می‌کشد و تمدن جایگزین باید تمدن نوین اسلامی باشد؛ تمدنی که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم ترسیم کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059838

وب گردی

وب گردی