باید بپذیریم نبرد در جریان است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: به من و حجت‌الاسلام رستمی تذکر دادند که این‌قدر نگویید جنگ؛ چون مردم می‌ترسند؛ اما باید بپذیریم نبرد در جریان است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام محمد قمی در همایش سی‌امین سالگرد تاسیس اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که امروز یکشنبه ۱۳ بهمن‌ماه ۹۸ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، اظهار کرد: امروز در نزاع و جنگ تمدنی باید سراغ ترجمه صحبت‌های امیرالمومنین (ع) برویم. نکند از جایی ضربه بخورید که انتظارش را نداشتید. نباید غافلگیر شوید و باید آمادگی لازم را داشته باشید.

وی ادامه داد: پیشاهنگ و مقدمه لشکر شما کیست؟ خط‌شکن‌های شما جاسوسانی هستند که در دل دشمن کار گذاشته‌اید؟ آیا چنین کرده‌ایم و آیا کار خود را درست انجام می‌دهند؟ همچنین عده‌ای باید دیده‌بانی دهند؛ دیدبان نزاع فرهنگی شما کیست و آیا کارش را درست انجام می‌دهد؟

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: اگر قرار است برویم، همه با هم می‌رویم و اگر قرار است بمانیم، همه با هم می‌مانیم. همچنین باید دور خود را نیزه‌دار و کماندار بچینید. چه فردی از جامعه در حال نزاع فرهنگی حفاظت می‌کند؟

قمی بیان کرد: علاوه بر نامه شماره ۱۱، نامه‌های بسیاری از امام علی (ع) درباره توصیه‌های جنگی وجود دارد که باید ببینیم آیا ما بر اساس اصول و قاعده می‌جنگیم؟ بنا بر فرمایش رهبری، جنگ امروز شبیه به اُحُد است و باید دید چه فردی سر جای خود نایستاد که سردار سلیمانی شهید شد. به فرمایش دیگری این جنگ شبیه به احزاب است.

وی گفت: جنگ نرم، جنگ اراده‌هاست. خدعه باعث برعکس شدن نتیجه جنگی مثل صفین می‌شود. با جنگ روانی توانستند آب فرات را تصاحب کنند.

قمی تاکید کرد: نباید سر خود را در برف فرو کنیم؛ جنگ نظامی در جریان است و آمریکا صراحتا از ترور سردار سلیمانی صحبت می‌کند. به من و حجت‌الاسلام رستمی تذکر دادند که این‌قدر نگویید جنگ؛ چون مردم می‌ترسند؛ اما باید بپذیریم نبرد در جریان است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند: تا شرک و کفر هست، مبارزه می‌کنیم. از این‌که بگویند ایران به‌دنبال گسترش منطقه‌ای است، ابایی نداریم. اگر در جنگ تبیینی و نبرد روایت‌ها، درست عمل نکنیم، نمی‌توانیم جواب خون شهدا را بدهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059844

وب گردی

وب گردی