اخذ عوارض از دکل‌های مخابراتی از سال ۹۹

اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای نصب و نظارت دوره‌ای دکل‌های مخابراتی عوارض تعیین کردند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در جلسه نوبت عصر شورای اسلامی شهر تهران که به صورت فوق العاده و برای بررسی لوایح تعیین نرخ عوارض برگزار شد، لایحه نحوه محاسبه عوارض نصب و نظارت دوره‌ای در دکل‌های مخابراتی تهران روی میز بررسی شورا قرار گرفت و ناهید خداکرمی گفت: یک کمیته صدور مجوز بر نصب دکل‌های مخابراتی در شرکت ارتباطات شهر فعال است و این در حالی است که این دکل‌ها توسط اپراتورهای مختلف نصب می‌شود، اما درآمدهای آن صرفا به افراد خاص می‌رسد و این در حالی است که نصب دکل در شهر چهره کل شهر را خراب می‌کند.

وی با بیان این که براساس این لایحه شهرداری تهران برای بهره‌برداران حقیقی و یا حقوقی دکل‌های مخابراتی مبالغی را در نظر گرفته است، گفت: این مبالغ براساس یک فرمول خاص محاسبه می‌شود و شهرداری موظف است ظرف یک ماه نسبت به نظارت بر نصب دکل‌ها اقدام کند.

وی با بیان این که به طور کلی باید برای نصب دکل در شهر به دلیل عارضه‌هایی که ایجاد می‌کنند، عوارض تعیین کنیم، گفت: شهرهای دیگر این مهم را انجام دادند، اما تهران از این درآمد پایدار غافل است.

همچنین عرب - مدیر اداره کل وصول درآمد شهرداری نیز با بیان این که اخذ عوارض از دکل‌ها بنا به دلایلی باطل شده بود، اما چندی پیش مشهد توانست با رفع مشکلات پیشرو به این درآمد پایدار دست یابد،گفت: ما نیز با همان رویکرد مشهد یک فرمول براساس ارتفاع دکل، قیمت منطقه و ضریب کاربری مشخص کردیم.

وی با بیان این که براساس نوع دکل و ارتفاع آن قیمت‌های سالانه بین ۲ الی ۳ میلیون تا ۲۱ الی ۲۲ میلیون از آنها اخذ می‌شود، گفت: ۷۱۰۰ دکل در تهران داریم که اگر این رقم را محاسبه کنیم می‌ببینم چه درآمدی نصیب شهرداری می‌شود و این در حالی است که اجاره زمینی همین دکل‌ها اگر بر روی زمین بود بیش از ۷۰ میلیارد تومان محاسبه شده است.

به گزارش ایسکانیوز، نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران به لایحه نحوه محاسبه عوارض نصب و نظارت دوره‌ای بر دکل‌های مخابراتی تهران رای مثبت دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059845

وب گردی

وب گردی