افزایش دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با بیمه سلامت

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت از افزایش دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با این سازمان در راستای کاهش تصدی گری و واگذاری خدمات بیمه گری به این دفاتر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شاهرخ رامزی درباره افزایش دفاتر پیشخوان دولت که با بیمه سلامت قرارداد دارند گفت: بخشی از اقدامات سازمان بیمه سلامت درراستای کاهش تصدی گری و رعایت حقوق شهروندی در دوره دوم دولت تدبیر و امید بود که در این راستا تعداد دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با این سازمان افزایش پیدا کرد. با ۲۵۱ دفتر پیشخوان قرارداد منعقد شد و تا دی ماه ۹۸ تعداد هزار و ۳۷۰ دفتر پیشخوان دولت طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت هستند.

وی افزود: همچنین واگذاری رسیدگی اولیه به اسناد مراکز طرف قرارداد نیز در دستور کار بود که در حال حاضر یک سوم حجم اسناد واگذار شده و این میزان معادل ۱۷۰ هزار واحد کاری و به عبارتی ایجاد اشتغال برای ۴۶۵ نفر است.

معاون سازمان بیمه سلامت گفت: در راستای واگذاری پذیرش اسناد خسارت متفرقه نیز این اقدام در ۴ دفتر پیشخوان در استان تهران به صورت آزمایشی اجرایی شده است.

وی ادامه داد: تدوین برنامه عملیاتی مبتنی بر اهداف سازمان، طراحی و استقرار سامانه پایش برنامه عملیاتی، تهیه و تنظیم تشکیلات تفصیلی ستاد و تصویب از سوی سازمان اداری و استخدامی و استقرار سامانه مدیریت کیفت و بهبود روش‌ها و نظام پذیرش نیز از جمله اقدامات انجام شده در حوزه برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت است.

رامزی گفت: همچنین این سازمان در راستای رعایت حقوق شهروندی اقدام به راه اندازی میز خدمت حضوری و الکترونیکی کرد که این اقدام در ستاد سازمان بیمه سلامت و ادارهای کل استانی اجرایی شده است.

رامزی پیش از این نیز درباره دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت گفته بود: در حال حاضر صدور اولیه، تمدید، تعویض، صدور المثنی و ابطال دفترچه بیمه سلامت در دفاتر پیشخوان دولت در سطح کشور انجام می‌شود.

سید محمد حسینی، مدیرکل بیمه سلامت استان تهران نیز پیش از این درباره نظارت بر عملکرد دفاتر پیشخوان دولت به خبرنگار سلامت ایرنا گفته بود: عملکرد دفاتر پیشخوان دولت که ارائه بخشی از خدمات بیمه‌گری سازمان بیمه سلامت را بر عهده دارند، به صورت ماهانه بازرسی می‌شود و مردم می‌توانند شکایات خود را از برخورد نامناسب در این دفاتر با شماره ۱۶۶۶ مطرح کنند.

حسینی درباره خدماتی که در این دفاتر به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ارائه می‌شود نیز بیان کرد: خدمات بیمه‌گری مثل ثبت نام افراد فاقد پوشش بیمه، صدور اولیه دفترچه، تعویض و تمدید و ابطال دفترچه و همچنین پذیرش اسناد بستری در بیمارستان‌های غیر طرف قرارداد (در ۵ دفتر پیشخوان استان تهران) از جمله خدماتی است که دفاتر پیشخوان دولت به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059854

وب گردی

وب گردی