پشتیبانی محتوایی و علمی مهمترین نیاز دستگاه های کشور در زمان بحران

رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران شمال در نشست تخصصی بررسی نقش این واحد دانشگاهی به عنوان قطب پدافند غیرعامل زیستی گفت: پشتیبانی محتوایی و علمی مهمترین نیاز دستگاه های کشور در هنگام بروز بحران است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حمیدرضا خالدی در این نشست با اشاره به اینکه واحد تهران شمال به عنوان قطب پدافند غیرعامل دانشگاه آزاد با تلاش شبانه روزی اساتید توانسته است با بیش از شش هزار ساعت کارشبانه روزی نقشه جامع پدافند غیرعامل را در 10 موضوع مختلف تدوین کند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران شمال افزود: پژوهش، راهبری، نظریه پردازی، هدایت جامعه وتولید علم باید مورد توجه ویژه دانشگاهیان قرار بگیرد.

وی با اعلام اینکه در حوزه پدافند غیرعامل زیستی، باید به جامعه کمک کرد، بیان کرد: باید مسایلی از قبل شیوع ویروس کرونا که به تازگی به یکی از موضوعات مورد توجه کشورهای جهان قرارگرفته است بررسی نمود و استراتژیهای مواجهه و مدیریت بحران پیش آمده تدوین شود.

خالدی با اشاره به اینکه درصورت مشاهده حتی یک نفر مبتلا به این بیماری، مردم دچار نگرانی و استرس مضاعفی خواهند شد گفت: درصورت عدم کنترل و مدیریت و پیش بینی رفتار مردم به هنگام ورود ویروس به کشور باید انتظار پیامدهای غیرقابل پیش بینی را داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تهدید زیستی پیش روی بسیار پیچیده و حاد است و ما بواسطه ماموریتی که برعهده داریم باید دو جامعه دانشگاه و آموزش و پرورش را با تولید محتوای آگاهی بخشی و پیشگیرانه حمایت کنیم.

او اظهار کرد: ما نیازمند این مساله هستیم که فرهنگ تاب آوری را دراین دو جامعه ارتقاء دهیم و این هدف با همکاری و مشارکت و تعاملات سازنده میسر خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران شمال در ادامه گفت: می توانیم با بهره برداری از ظرفیت دانشگاه واحد مجازی، روسای دانشگاه ها، مدیران آموزش و پرورش و نهادهای ذیصلاح را نسبت به این تهدید آگاه کنیم و با ترسیم نقشه راه واحد در کنترل شیوع این ویروس اقدام کنیم.

وی با تاکید براینکه نباید سلیقه­ های عمل کنیم بیان کرد: محصولات و محتواهای تولید شده باید از بعد تخصصی و فنی استاندارد لازم را داشته باشد.

در این نشست که با حضور اعضای هیات علمی، مدیران گروه و نمایندگان وزارت بهداشت، معاونت فرهنگی پدافند غیرعامل وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد ابعاد مختلف چگونگی اطلاع رسانی تهدید ورود و شیوع ویروس کرونا به کشور بررسی شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی vox، سازمان بهداشت جهانی شیوع در حال گسترش ویروس کرونا را در چین یک وضعیت اضطراری سلامت جهانی اعلام کرده است. برآورد می‌شود که این بیماری که در حال حاضر به حدود ۱۰ هزار مورد در چین رسیده، ممکن است همچنان در خارج از چین گسترش یابد و ملت‌های جهان باید در این زمینه آماده و هشیار باشند.
این ویروس که ۲۰۱۹ -nCoV نامیده می‌شود، تنها یک ماه پیش از نظر علمی ناشناخته بود. اکنون مقامات بهداشتی به شدت در تلاشند تا این بیماری را شناسایی و از بروز همه گیری (شیوع گسترده جهانی عفونت) جلوگیری کنند.

کد خبر: 1059876

وب گردی

وب گردی