آرای محکومان اقتصادی باید به اطلاع مردم برسد

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه آرای محکومان اقتصادی باید در معرض اطلاع عموم قرار گیرد، گفت: شفافیت موضوع مهمی است که با شعار نمی‌شود بلکه باید در عمل اتفاق بیفتد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آیت‌الله رئیسی در مراسم رونمایی از سامانه شفافیت آرای مفاسد اقتصادی و افتتاح مجتمع ویژه مفاسد اقتصادی گفت: فرایندهای یک حرکت اقتصادی همچون دریافت ارز، واردات کالا، توزیع کالا و غیره باید شفاف شود که اگر اتفاق بیفتد بسیاری از فرارهای مالیاتی را نخواهیم داشت بنابراین اقدام مبارک است.

رئیس قوه قضائیه گفت: انشاءالله سامانه به شفافیت آرا کمک می‌کند چرا که تبصره ماده 36 مکلف کرده که آرای محکومان به اطلاع همه برسد.

شفافیت موضوع مهمی است که با شعار نمی‌شود بلکه باید در عمل اتفاق بیفتد

رئیسی افزود: بنابراین آغاز به کار مجتمع ویژه مفاسد اقتصادی و سامانه شفافیت کمک می‌کند در راستای شفافیت اقتصادی و جرایم اقتصادی گامی برداشته شود.

همچنین قاضی مسعودی مقام در مراسم رونمایی از سامانه شفافیت گفت: در این سامانه، اسامی ممنوع المعامله‌ها، بدهکاران بانکی و همچنین احکامی که صادر شده و بالای دویست صفحه است در دسترس عموم قرار می گیرد و سعی می کنیم تا آن را تکمیل کنیم.

وی تصریح کرد: از زمان تصویب دستورالعمل مجتمع تخصصی رسیدگی به مفاسد اقتصادی شروع به جمع آوری آرا و بارگذاری آن‌ها کردیم و میزان محکومیت ها در این سامانه اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، رئیس قوه قضاییه مرداد ماه امسال، دستورالعمل تشکیل مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی تهران را ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059877

وب گردی

وب گردی