دهه فجر ظهور پیوند مستحکم دیانت و صیانت است

امام‌جمعه بجنورد گفت: دهه مبارک فجر، دهه فخر، فتح و فرهیختگی و دهه ظهور پیوند مستحکم دیانت و صیانت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از بجنورد حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی امام‌جمعه بجنورد در همایش تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر خراسان شمالی ضمن تبریک فرارسیدن چهل و یکمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: دهه مبارک فجر، دهه فخر، فتح و فرهیختگی است، دهه‌ای است که هویت فرهنگی و سیاسی اسلام عزیز به منصه ظهور گذاشته شد و پیوند مستحکم دیانت و صیانت به تمام جهانیان مخابره شد.

یعقوبی با اشاره به سرآمدی ایرانیان در علم و پژوهش افزود: علم، دانش و دانایی در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح‌شده و باید بدانیم که عامل رفعت و سربلندی یک ملت دین و دانش و ایمان و عمل است و ملتی که دانایی و دین داشته باشد ملتی سرافراز است.

امام‌جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: ایمان و عمل متمم و مکمل هم هستند و این دو عامل همانند دو بال باعث عروج و اوج انسانیت می‌شود.

وی افزود: علمی که در بستر ایمان پرورش یاید علمی نافع خواهد بود و انسان‌های باتقوا کسانی هستند که علم نافع را دنبال می‌کنند و انسان را از وابستگی می‌رهاند و انسان را به قله وارستگی می‌رساند.

یعقوبی با اشاره به ارج نهادن حرکت‌های علمی و پژوهشی در کشور اظهار کرد: همان‌گونه که مجاهدان درراه خدا افتخارآفرینی کردند و اقتدار نظام اسلامی را به منصه ظهور گذاشتند امروز نیز در این همایش بزرگ شاهد درخشش یادگاران شهدا، جانبازان و ازخودگذشتگان این مرزوبوم هستیم که جهاد علمی را به معنای واقعی نشان دادند و جز دانشجویان سرآمد و برتر علمی و پژوهشی معرفی شدند که به‌حق این جهاد علمی ستودنی است.

عادل مهری مدیرکل دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور اظهار کرد: دانشجویان و پژوهشگران نخبه خانواده شاهد و ایثارگر دارای ظرفیت و توانمندی بالای علمی هستند که با حمایت‌های بنیاد دانش‌پژوهان در سراسر استان‌ها توانسته‌اند در امور پژوهشی و علمی به‌خوبی بدرخشند و باید مسئولان به این توانمندی‌ها اعتماد کرده و از ظرفیت این عزیزان در بدنه ارگان‌ها و سازمان‌ها به‌خوبی استفاده شود.

وی افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری دانشجویان و پژوهشگران باید بتوانند راه خود را به‌درستی بشناسند و با قوای هرچه بیشتر در این مسیر ه درست قدم بردارند.

مهری خاطرنشان کرد: در استان خراسان شمالی 107 نخبه علمی در حوزه شاهد و ایثارگر وجود دارد که 59 نفر در مقطع دکتری و دانشجوی دکتری تخصصی مشغول پژوهش و امور پژوهشی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در همایش تجلیل از دانشجویان نخبه شاهد و ایثارگر خراسان شمالی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار شد؛ با حضور مسئولان دانشگاه‌ها و استان از 19 دانشجوی برتر سال 98 با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد که از این تعداد 5 دانشجوی نخبه علمی در دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع دکتری تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059881

وب گردی

وب گردی