حمله ایران به پایگاه عین‌‌‌الاسد نشان‌‌‌‌‌‌دهنده توان نظامی کشور است

استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران گفت: حمله ایران به پایگاه عین الاسد باعث شد هدف استراتژیک ایران تحقق پیدا کند؛ ۲۲ موشک از سوی ایران شلیک شد که هیچ کدام از آن ها توسط آمریکا رهگیری نشد و لذا یک موفقیت از بعد نظامی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ناصر هادیان استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران صبح امروز در نخستین اجلاسیه سراسری حقوقدانان حامی گفتمان مقاومت با موضوع بررسی ابعاد سیاسی و استراتژیک ترور سردار سلیمانی که در ساختمان علوم پایه واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، اظهار کرد: سردار سلیمانی دارای کاریزمای موثری بود و شخصیتی اسطوره ای از وی در میان مردم ایران و منطقه شکل گرفت.

وی افزود: شناخت سردار سلیمانی از رهبران منطقه جزو ویژگی های برجسته او بود؛ بازدارندگی ایران در منطقه بعد از ترور سردار سلیمانی تغییری نخواهد کرد چرا که این بازدارندگی معطوف به یک شخص نیست.

هادیان ادامه داد: ما براساس دریافت تهدید، عمق استراتژیک خود را در منطقه تعیین کرده ایم؛ براساس درجه بندی تهدیدها، عمق استراتژیک ایران در منطقه، سوریه و لبنان است و لذا حضور در این دو کشور، حضوری تدافعی برای بازدارندگی است.

این استاد دانشگاه گفت: تمامی بازیگران منطقه ای از جمله حزب الله، حماس و حشد الشعبی همچنان حضور دارند و لذا هیچ کدام از بازدارندگی های ایران در منطقه بعد از سردار سلیمانی تغییر نکرده است.

هادیان بیان کرد: تغییر بازدارندگی آمریکا در منطقه با زدن پهپاد دچار خدشه شده بود و لذا تصمیم به ترور سردار سلیمانی گرفت؛ همچنین تضعیف نیروهای جبهه مقاومت و تقویت بازیگران همسو با خود نیز یکی از اهداف آمریکا از ترور سردار سلیمانی بود.

وی با اشاره به حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی آمریکا گفت: حمله ایران به پایگاه عین الاسد باعث شد هدف استراتژیک ایران تحقق پیدا کند؛ ۲۲ موشک از سوی ایران شلیک شد که هیچ کدام از آن ها توسط آمریکا رهگیری نشد و لذا یک موفقیت از بعد نظامی محسوب می شود.

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی همواره و تا لحظه آخر یک سرباز فدایی ولایت بود و هرگز وسوسه نشد تا وارد سیاست شود؛ این موضوع باعث شد که در میان مردم ایران و منطقه محبوبیت داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059883

وب گردی

وب گردی