امر و نهی پلیس به مردم در راستای استقرار نظم و امنیت است

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه باید مأموریت‌های پلیس هم با اقدامات سلبی و هم با رویکرد ایجابی دنبال و عملیاتی شود، گفت: گاهی مجبور به امرونهی به مردم می شویم که این برای استقرار نظم و امنیت در جامعه است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در همایش ملی ناجا و جامعه اسلامی مبتنی بر منظومه فکری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با طرح این سوال که نقش ناجا در تحقق جامعه اسلامی مبتنی بر منظومه فکری مقام معظم رهبری چیست گفت: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیروی انتظامی باید در تراز جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی باشد؛ ما حافظ نظم و امنیت در جامعه و جان، مال و ناموس مردم هستیم ؛ ناجا برای پیشبرد اهدافش باید با در اختیار داشتن ملزومات مورد نیاز برای تامین و توسعه امنیت گام بردارد و چنین نیرویی باید در تراز جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و طی 41 سال از عمر با برکت این انقلاب، پلیس جمهوری اسلامی ایران توانسته با تغییرات اساسی که در خودش ایجاد کرده در تحقق پلیس در تراز نظام گام بردارد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه پلیس پس از پیروزی انقلاب اسلامی با پلیس قبل از انقلاب به هیچ وجه قابل قیاس نیست، ادامه داد: امروز افتخار ما این است که همکارانم در اقصی نقاط کشور با اعتقادات عمیق دینی و اسلامی در راه خدمت به مردم تلاش می کنند و برای تامین نظم، امنیت و آرامش مردم جان خود را نیز نثار می کنند؛ تقدیم بیش از 13 هزا ر شهید و 20 هزار جانباز به این نظام و انقلاب نشانگر جانفشانی نیروهای پلیس برای امنیت مردم است.

وی گفت: پلیس قبل از انقلاب اسلامی در اختیار حکام طاغوت بوده، هر چند معدود افرادی دلسوز مردم بودند اما آنها تنها بودند و توان، اختیار و قدرتی برای توسعه ایدئولوژی و افکار مطلوب خود نداشتند، در واقع در آن زمان پلیس در خدمت طاغوت بود و برای مردم کاری نمی‌کرد.

سردار اشتری اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شکل‌گیری نیروی انتظامی، پلیس همواره در خدمت مردم و برای مردم بوده است و طی چهل و یک سال از عمر با برکت انقلاب شاهد پیشرفت و بالندگی آن بوده ایم .

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه" نیروی انتظامی یک نهاد انقلابی است" گفت: حضرت امام خمینی (ره) نیز در آغازین روزهای تشکیل انقلاب اسلامی خطاب به نیروهای پلیس عنوان کرد؛" شما پلیس حکومت امام زمان (عج) هستید" و باید بگویم انصافا نیروی انتظامی از جمله نهادهای خدمتگزار به مردم است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی هدف اولویت دار ما است، تاکید کرد: برای تحقق این مهم گام های بلندی را برداشته ایم و ان شاء الله بتوانیم نقش خودمان را در جامعه اسلامی مبتنی بر منظومه فکری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به درستی ایفا کنیم.

سردار اشتری تاکید کرد: رسالت و ماموریت نیروی انتظامی ایجاد و حفظ نظم، امنیت و آرامش مردم و پاسداری از ارزش ها و دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی است و باید نیروی انتظامی خودش را به تراز این انقلاب و جامعه اسلامی برساند.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه ویژگی های پلیس در تراز انقلاب اسلامی را تشریح کرد و گفت: پلیس باید مقتدر، باصلابت، باعزت، امیدوار، دارای اعتماد به نفس، هوشیار، مشارکت پذیر، دارای اشراف اطلاعاتی، عادل و قانون مدار باشد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید دارند اقتدار توام با رافت، مهربانی و عدالت باید ویژگی بارز پلیس باشد، ما نیز معتقدیم در کنار این شاخصه مهم ، پلیس در تراز انقلاب اسلامی باید درستکار، سلامت و حافظ ارزش های نظام و انقلاب باشد چنین پلیسی قطعا مورد اعتماد مردم نیز خواهد بود.

سردار اشتری با اشاره به اعتماد روزافزون مردم به نیروی انتظامی، گفت: بر مبنای افکارسنجی‌های برون سازمانی، نیروی انتظامی امروز از دستگاه های برتر در کسب رضایت مندی مردمی و اعتماد عمومی است.

وی گفت: چند روز قبل از شهادت سردار "سلیمانی"، یک نظرسنجی در حوزه میزان اعتماد مردم به سازمان ها صورت گرفت که در این نظرسنجی نیز نیروی انتظامی رتبه خوبی را میان دستگاه های مسئول کسب کرد و باید بگویم برمبنای افکارسنجی های صورت گرفته، نیروی انتظامی در میان 32 دستگاه از منظر اعتماد مردمی، حائز رتبه برتر است.

سردار اشتری به ارتباط و تعامل روزانه پلیس با مردم اشاره کرد و گفت: باید ماموریت هایمان هم با اقدامات سلبی و هم با رویکرد ایجابی دنبال و عملیاتی شود؛ چراکه ناجا علیرغم اقدامات سلبی که دارد و گاها مجبور به امرونهی به مردم می شود که این برای استقرار نظم و امنیت در جامعه است؛ ان شاء الله توانسته باشیم اعتماد مردم را به خود جلب کنیم که این بالاترین سرمایه برای ما است.

سردار اشتری ضمن تشریح ویژگی های پلیس در تراز انقلاب اسلامی گفت: پلیس در تراز انقلاب اسلامی متدین، متعهد و انقلابی است و با روحیه جهادی و انقلابی علیه فساد مبارزه می کند .

وی گفت: امروز روحیه جهادی و انقلابی سرلوحه اقدامات ما است و با این حجم و تنوع از ماموریت ها قطعا بدون این روحیه نمی توانیم امور را پیش ببریم .

فرمانده ناجا گفت: وظیفه خود می دانیم که در جامعه اسلامی خادم مردم باشیم و علیرغم عِده و عُده ای که داریم خدمات متنوع و گسترده ای را ارائه کنیم، همان گونه رزمندگان دوران دفاع مقدس با توکل بر خدا، روحیه انقلابی و جهادی توانستند پیروز میدان و سربلند باشند ما نیز به واسطه این روحیه توانسته ایم خواسته ها و انتظارات مشروع و قانونی مردم را پاسخگو باشیم البته تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم.

سردار اشتری با اشاره به اهمیت مبارزه علیه فساد، تاکید کرد: نیروی انتظامی از دستگاه ها و سازمان های پیشرو در مبارزه با فساد است و مبارزه جدی علیه فساد را با حمایت دستگاه قضا شروع کرده و این روند به جد ادامه دارد.

فرمانده ناجا افزود: پرونده هایی که سال گذشته و امسال دنبال کردیم، موید این ادعا است که علیه فساد مبارزه می کنیم هر چند برخی از این پرونده ها را رسانه ای نکرده ایم و اطلاع رسانی درباره آنها به دستگاه قضا و تشخیص آنها واگذار شد اما باید بگویم هدف ما ریشه کن کردن فساد در همه حوزه ها است.

سردار اشتری گفت: پلیس در تراز انقلاب اسلامی؛ گره گشا و دارای روحیه مددکاری است و امروز شاهدیم که در تمام مراکز انتظامی و کلانتری های ما دوایر مشاوره فعال است و بیش از 70 درصد از پرونده های ارجاع شده به این دوایر و مراکز مشاوره منتج به صلح شده است.

وی گفت: مردم در گذشته اختلافات خانوادگی خویش را پیش ریش سفید حل می کردند اما امروز با توسعه جوامع چنین امکانی وجود ندارد ولی ما با ایجاد دوایر مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی توانسته ایم بسیاری از اختلافات خانوادگی را به صلح ختم کنیم و تشکیل پرونده های قضائی را کاهش دهیم.

سردار اشتری گفت: در این مراکز افراد تحصیلکرده، متخصص و دلسوز ما به مردم مشاوره می دهند و در واقع امروز نیروی انتظامی ملجاء و پناهگاه مردم است و اولین جایی که مردم برای باز پس گرفتن حق تضییع شده خود مراجعه می کنند، کلانتری هاست.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: پلیس در تراز انقلاب اسلامی باید شجاع، آموزش دیده و حرفه ای باشد از طرفی لازم است چنین پلیسی متواضع ، فروتن، دانش پایه، مهربان، هوشمند و با تدبیر نیز عمل کند.

وی گفت: یکی از شعارهایی که همواره مد نظر فرماندهان اسبق نیروی انتظامی و بنده طی سال های اخیر بوده؛ "حرفه ای گرایی" است؛ پلیس باید حرفه ای و دانش پایه باشد و چنین پلیسی می تواند به موفقیت های بزرگی دست یابد.

سردار اشتری ادامه داد: پلیس در تراز انقلاب اسلامی؛ تحول گرا، شایسته سالار، با دانش و مدبر است؛ معتقدم هر نیروی پلیس باید ماموریت هایش را با تدبیر و هوشمندی اجرایی کند.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی نیازمند تلاش آحاد نیروهای پلیس است، گفت: برابر ارزیابی های صورت گرفته در شاخصه های اشاره شده هر ساله رشد داشته ایم و این روند به جد ادامه دارد و باید بگویم به هیچ عنوان به وضع موجود قائل نیستیم و همواره به سمت پیشرفت حرکت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پلیس در تراز انقلاب اسلامی مومن و انقلابی است،گفت: امروز نیروی انتظامی دارای نیروهای مومن، انقلابی، متعهد ، متخصص ، هوشمند و... است اما در یک کلام باید بدانیم که تحقق پلیس در تراز نیازمند تلاش همگانی است و قطعا از نظرات اندیشمندان، نخبگان و صاحب نظران برای تحقق هر چه زودتر چنین پلیسی استقبال می کنیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه این عزم و اراده در نیروی انتظامی وجود دارد که پلیس در تراز انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی باشد، تاکید کرد: ان شاء الله با همکاری همه اندیشمندان بتوانیم در شان این نظام مقدس باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059909

وب گردی

وب گردی