ارائه کمک بلاعوض به شتاب‌دهنده‌ها/ ۷۰ شتاب‌دهنده در صف انتظار تأییدیه مجوز

رئیس مرکز شتاب‌دهی نوآوری پارک فناوری پردیس گفت: به‌ازای خروجی موفق هر شتاب‌دهنده، یعنی هر استارتاپ موفق که حاصل تلاش شتاب‌دهنده باشد، تا سقف ۲۰ استارتاپ به شتاب‌دهنده کمک بلاعوض داده می‌شود.

مهدی عظیمیان رئیس مرکز شتاب‌دهی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به سیر تحولات این مرکز از ابتدای تأسیس تاکنون اظهار کرد: پارک فناوری پردیس و مرکز شتاب‌دهی نوآوری از همان ابتدای کار در کنار اکوسیستم نوآوری بوده و صورت محسوس و نامحسوس اکوسیستم را حمایت می‌کرد تا با این روش جذب کارآفرینان به اکوسیستم مهیا شود؛ همچنین مرکز شتاب‌دهی و نوآوری معاونت علمی و فناوری به مرور زمان متوجه این خلأ شد تا برای برگزارکنندگان رویداد که به عنوان عضو اصلی اکوسیستم کارآفرینی کشور هستند؛ دورهمی را برگزار کنند.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های مرکز شتاب‌دهی نوآوری معاونت علمی و فناوری حمایت از فضاهای کاری اشتراکی است که در این راستا آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های لازم تهیه شده و در شرف اجرایی شدن است.

مدیر کل توسعه شعب و پردیس‌های پارک فناوری پردیس با اشاره به اینکه از یکی دو ماه پیش سرفصل جدیدی در دستور کار مرکز شتاب‌دهی اضافه شده‌است، گفت: این مرکز در دو حوزه به مدیران فضاهای اشتراکی کمک می‌کند تا در تأمین و تجهیز فضای اشتراکی، مشکلی نداشته باشند؛ همچنین متقاضیان برای گرفتن فضاهای کاری مشترک، به ازای هر نفر مستقر در مجموعه خود، کمک بلاعوضی دریافت خواهند کرد.

عظیمیان تأکید کرد: در همین راستا این فضای اشتراکی در تهران و چند استان دیگر فعال است و حمایت‌هایی برای این حوزه کاری به مرحله اجرا رسیده‌است.

وی تصریح کرد: مرکز شتاب‌دهی نوآوری بازویی اجرایی برای حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است. این مرکز در سال ۹۳ توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تأسیس و مسئولیت آن به پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری واگذار شد.

عظیمیان ترویج فرهنگ کارآفرینی و کمک به ایجاد استارتاپ‌های پایدار را دو هدف اصلی مرکز شتاب‌دهی نوآوری در جهت ساماندهی رویدادهای کارآفرینی عنوان کرد و افزود: هدف کمک به ایجاد استارتاپ‌های پایدار است تا کشور به سمت اکوسیستم استارتاپی حرکت کند. همچنین چاره کار برای این قضیه کمک به شتاب‌دهنده‌های نوآوری است. از سال ۹۳ تا به امروز، حدود ۵۵ شتاب‌دهنده با کمک این مرکز ایجاد شده‌است که در حال فعالیت هستند؛ همچنین ۷۰ شتاب‌دهنده در صف انتظار تاییدیه هستند.

وی با اشاره به سرفصل حمایتی مرکز شتاب‌دهی نوآوری تصریح کرد: این مرکز در دو حوزه مادی و معنوی از شتاب‌دهنده‌هایی که تاییدیه مرکز را داشته باشند، حمایت می‌کند. در حوزه مادی نیز تسهیلاتی برای تأمین فضا ارائه می‌دهد که مقدار هزینه آن بسته به حوزه کاری و جغرافیایی متفاوت است.

عظیمیان در ادامه ضمن اشاره به حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، افزود: به ازای خروجی موفق هر شتاب‌دهنده؛ یعنی هر استارتاپ موفق که حاصل تلاش شتاب‌دهنده باشد، تا سقف ۲۰ استارتاپ به شتاب‌دهنده کمک بلاعوض داده می‌شود. در حوزه معنوی نیز کمک‌هایی از جمله حمایت‌های اعتباری، مانند کمک درگرفتن تائیدیه‌ها، تیم اجرایی و… به شتاب‌دهنده‌ها ارائه می‌شود. علاوه برآن صدور تاییدیه برای دانش‌بنیان شدن است تا از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‌مند شوند.

مدیر کل توسعه شعب و پردیس‌های پارک فناوری پردیس با اشاره به تجاری‌سازی محصولات شتاب‌دهنده‌ها گفت: این اقدام در قالب برگزاری رویداد پردیس سامیت ۲۰۲۰ است تا بتواند تجربیاتی که شتاب‌دهنده‌های مختلف در مناطق مختلف کشور به دست آوردند، کمک کنند. همچنین تجربیات و دانش خود را به همدیگر منتقل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059923

وب گردی

وب گردی