تشکل‌های دانشجویی منشا تقویت هسته‌های مقاومت در ایران هستند

رئیس اندیشکده یقین گفت: جریان و تتشک‌های دانشجویی منبع و منشا تقویت هسته‌های مقاومت در ایران هستند. پس اعضای این جریان باید شان خود را حفظ کرده و خود را آلوده به سیاسی بازی نکنند‌.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسن عباسی در اولین اردوی آموزشی _ تشکیلاتی حیات طیبه ویژه اعضای تشکل‌های دانشجویی و استان تهران و اجلاس اعضای شورای مرکزی اتحادیه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی که امروز(دوشنبه ۱۴ بهمن‌ماه) در هتل فرهیختگان برگزار شد، گفت: پیام روز گذشته رهبر انقلاب مبنی بر پافشاری دانشجویان بر مبانی انقلاب به مجموعه های دانشجویی جان دوباره به این جریان داده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با عمر ۴۲ ساله خود توانسته حکومت اسلامی را به شایستگی در جهان اداره کند و نمونه موفق حکومت اسلامی و مردم سالاری باشد.

رئیس اندیشکده یقین بیان کرد: برخی اعتقاد دارند اگر شاه آنقدر خرابکاری سیاسی و وطن فروشی نمی کرد وقوع انقلاب لزومی نداشت. البته این طرز تفکر بسیار ساده لوحانه است.

وی اضافه کرد: سردار سلیمانی به کار تشکیلاتی و روحیه کار جمعی بسیار اعتقاد داشتند. در زمان سردار سلیمانی حشد الشعبی و فاطمیون تاسیس شدند.

عباسی با بیان اینکه سردار سلیمانی جایگاه ناتو اسلامی را داشتند، گفت: سردار سلیمانی به عنوان رئیس ناتو اسلامی، مبارزان و شهادت طلبان را از کشورهای گوناگونان جمع کرد و محور جبهه مقاومت را تشکیل داد.

کارشناس نظامی و سیاسی ادامه داد: ایران در زمان دفاع مقدس مقاومت خود را محدود به مرزهای داخلی و جغرافیایی می‌کرد؛ اما در حال حاضر هسته های مقاومت خود را در تمامی کشورهای اسلامی شکل داده است.

وی با اشاره به اینکه گروه های مقاومت خود را شاگرد انقلاب اسلامی می‌دانند، گفت: جبهه مقاومت در کشورهای عراق، سوریه، لبنان و فلسطین با رهبری سردار سلیمانی توانست توفیقات بسیاری را کسب کنند.

عباسی با اشاره به هسته های خرد مقاومت بیان کرد: هسته های مقاومت خرد در ابتدای انقلاب برای دفاع در برابر عراق و منافقان شکل گرفت اما با گذشت ۴۱ سال تبدیل به ناتوی اسلامی و هسته های مقاومت کلان با محوریت و ریاست ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.


تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: جریان و تشکل های دانشجویی منبع و منشا تقویت هسته های مقاومت در ایران هستند. پس اعضای این جریان باید شان خود را حفظ کرده و خود را آلوده به سیاسی بازی نکنند‌.

وی اضافه کرد: هجرت امام رضا(ع) در ۱۲۵۰ سال پیش به ایران پایه گذار انقلاب اسلامی بود. انقلاب تداوم امامت و رهبری معصومین در جهان است.

به گفته عباسی؛ غربی‌ها تازه به اهمیت کارهای تشکیلاتی در حوزه ژئواستراتژیک پی بردند اما اسلام و پیامبر در خیلی سال پیش به کار جمعی و تشکیلاتی تاکید داشتند.

رئیس اندیشکده یقین عنوان کرد: اگر امام زاده‌ها در ایران وجود نداشت هیچ زمانی انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید. زیرا کار تشکیلاتی و مقاومت از زمان ورود امام رضا(ع) به ایران آغاز شد و تشییع در ایران شکل گرفت.

وی ادامه داد: این تفکر که تشیع را صفویه به ایران آورد کاملا اشتباه است. تفکر شیعه را امام رضا(ع) به ایران آورد و ۸۰۰ سال بعد صفویه شیعه را در ایران بسط داد.

عباسی با اشاره به اینکه شوروی اعتقاد داشتند دین افیون توده‌ها است، گفت: امام خمینی (ر) دین و اسلام را در جهان احیا کرد و جمهوری اسلامی دین را به عرصه سیاست بازگردانند. البته مردم دین داشتند و رهبری دین را به مردم عرضه نکرد بلکه احیا کرد.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه جمهوری اسلامی نمونه بارز فعالیت تشکیلاتی در جهان است، گفت: مردم با کار تشکیلاتی توانستند با ساواک و شاه مبارزه کنند و انقلاب را به پیروزی برسانند.

وی ادامه داد: امام خمینی در سال ۵۸ بسیج مستضعفین را تاسیس کرد و آنرا ارتش ۲۰ میلیونی نام گذاشت. در حال حاضر بسیج بزرگترین مجموعه دین پایه جهان است.

عباسی ادامه داد: افراد با علایق مشابه تولید سرمایه اجتماعی می‌کند. بسیج حدود ۲۰ درصد سرمایه اجتماعی در کشور را تشکیل می‌دهد.

عباسی با بیان اینکه بسیج به ظاهر شاید نظامی باشد، گفت: بسیج دانشجویی، اتحادیه دانشجویی و سایر تشکل های دانشجویی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا به حال نقش پر رنگی در خنثی سازی فتنه‌ها از جمله ماجرای ۸۸ دارند.

این کارشناس سیاسی درباره ناآرامی‌های اخیر کشور عنوان کرد: سفیر انگلیس به همراه برخی جریان‌های داخلی خود فروخته بعد از سقوط هواپیمای اوکراینی، برخی از مردم را تحریک کردند و به خیابان‌ها آوردند.

وی ادامه داد: ارتش، سپاه و نیروی انتظامی نتوانستد به درستی توطئه‌ها و فتنه های خیابانی را خنثی کنند؛ اما دانشجویان و جریان دانشجویی این حوادث را کنترل کرده و اجازه گسترش ناآرامی در کشور را نمی‌دهند.

عباسی خاطر نشان کرد: در حال حاصر حدود ۴ میلیون دانشجو در کشور مشغول تحصیل هستند؛ رهبر انقلاب همیشه بر کرسی‌های نظریه پردازی تاکید دارند اما متاسفانه هنوز به درستی در دانشگاه‌ها اجرایی نمی‌شود.

رئیس اندیشکده یقین عنوان کرد: سردار سلیمانی نرم افزار کار تشکیلاتی را در اختیار گروه‌های مقاومت قرار می‌داد و مانند نخ تسبیح مخور مقاومت در یمن، عراق و سوریه را به هم متصل می‌کرد.

عباسی ادامه داد: سردار سپهبد قاسم سلیمانی تشکیلات مقاومت اسلامی را در جهان اسلامی تاسیس کرد که همین موضوع باعث محوبیت وی در میان تمام مسلمانان دنیا است.

رئیس پژوهشکده یقین عنوان کرد: رهبر انقلاب سال ۹۵ در دانشگاه امام حسین(ع) اعلام کردند ما دولت مقاومت هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ما در مقاومت اکبر به سر می‌بریم و باید با کفار زمانه مبارزه کنیم و اجازه پیشروی و پیروزی به آنها ندهیم.
انتهای پیام/

کد خبر: 1059924

وب گردی

وب گردی