طرح پایش ذوب آهن اصفهان رونمایی شد

دفتر مشترک شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر طهرانچی افتتاح و از طرح پایش ذوب آهن اصفهان رونمایی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دفتر مشترک شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مهندس منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان افتتاح شد.

دکتر طهرانچی در حاشیه افتتاح این دفتر مشترک با بیان اینکه مقام معظم رهبری امسال در دیدار با اساتید به جلسات دفاع پایان‌نامه‌های دانشجویی در کشورهای خارجی اشاره کرده و فرمودند که معمولاً در این جلسات یک داور از بخش صنعت حضور دارد و آرزو کردند که در ایران نیز این اتفاق رخ دهد، گفت: اکنون با همکاری خوبی که با ذوب آهن اصفهان انجام شده و وجود نظام موضوعات (شامل 70 هزار پایان‌نامه کارشناسی ارشد و 30 هزار رساله دکتری)، دانشگاه آزاد اسلامی می تواند به حل چالش های این صنعت کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای این همکاری‌ها، فضای مأموریت مطالعاتی در محیط صنعت نیز باید فراهم شود تا اعضای هیأت علمی، دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی، از دور حل مسئله نکنند و اساتید و دانشجویان به مأموریت در محیط صنعت بیایند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد دهه فجر سال آینده همایشی برگزار شود تا نتایج همکاری پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی از طریق پایان‌نامه‌ها و رساله‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی در حوزه ذوب آهن، ارائه شود.

در ادامه، منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: این همکاری مشترک را که در دهه مبارک فجر اتفاق افتاد، به فال نیک می گیریم و امیدواریم همکاری خوب دانشگاه آزاد اسلامی و مجموعه ذوب آهن اصفهان، خاستگاه مجموعه فعالیت‌های پژوهشی شود.

وی افزود: خوشبختانه این اراده در هر دو طرف وجود دارد و ما از نظر فضا کمبودی نداریم و می توانیم فضاهای آموزشی، تحقیقاتی و توسعه‌ای در اختیار دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی قرار دهیم. امیدواریم با نگاه دکتر طهرانچی، نتیجه این حرکت، برکت برای جمهوری اسلامی ایران باشد.

امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع نجف‌آباد نیز در ادامه، با اشاره به تدوین برنامه علمی ذوب آهن و احصاء چالش‌های این صنعت، اظهار داشت: تاکنون 537 موضوع در 4 چالش اصلی ذوب آهن اصفهان، احصاء و در سامانه بارگذاری شده است که 10 دانشکده و 6 مرکز تحقیقاتی واحد نجف‌آباد به پژوهش درخصوص این موضوعات می پردازند.

نقش ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که 5-4 موضوع پایان‌نامه را در 7 محور اصلی صنعت ذوب آهن استخراج کنیم تا بتوانیم به کمک رفع این چالش‌ها بیاییم.

رونمایی از طرح پایش ذوب آهن اصفهان

همچنین در راستای اجرای تفاهم نام بین دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت ذوب آهن اصفهان، عصر امروز رونمایی از طرح پایش ذوب آهن اصفهان با حضور دکتر طهرانچی صورت گرفت.

هدف از امضای این تفاهم نامه، نظام مند کردن فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای نیازهای شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در زمینه پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها، پروژه‌های تحقیقاتی و واحدهای فناوری است. اجرای این تفاهم‌نامه برعهده واحد نجف آباد است و این طرح براساس اجرای تدوین نظام موضوعات، دوره های آموزشی، قراردادهای پژوهشی و صنعتی و مأموریت فرصت مطالعاتی اساتید در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان دنبال می شود.

گفتنی است با بررسی میدانی انجام‌شده در صنعت ذوب آهن 16 محور موضوعی استخراج و کارگروه‌های تخصصی برای استخراج موضوعات در این 16 محور تشکیل شده است.

در ادامه، دکتر محمدمهدی طهرانچی با همراهی دکتر یزدی‌زاده مدیرعامل و مدیران ذوب آهن اصفهان، دکتر پیام نجفی، دکتر آزادیان و‌ تعدادی از روسای واحد‌های اصفهان از بخش‌های مختلف شرکت ذوب آهن شامل کارگاه تزریق پودر ذغال، کارگاه ریل و بخش‌های تولیدی و صنعتی بازدید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059931

وب گردی

وب گردی