دستورالعمل برگزاری نشست‌های انتخاباتی به دانشگاه‌ها ابلاغ شد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از طرف وزارت علوم به همه دانشگاه‌ها ابلاغ شده که برای برگزاری نشست‌ها و جلسات مرتبط با انتخابات، همکاری‌های لازم صورت بگیرد.

غلامرضا غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام خمینی (ره) اظهار کرد: امام خمینی بر جمهوری، استقلال آزادی و به‌عنوان سه رکن اصلی انقلاب تأکید داشتند و هر سال در ایام الله دهه فجر، آرمان‌های انقلاب توسط جامعه دانشگاهی گرامی داشته می‌شود.

وی ادامه داد: تلاش دانشگاهیان بر این است که خودباوری، خوداتکایی، استقلال کشور و نگاه ظلم‌ستیزانه نسبت به استبداد و اسکتبار جهانی وجود داشته و همچنان ادامه داشته باشد. باید هرچه بیشتر و بهتر برای تحقق اهداف اصلی و کلیدی حرکت امام خمینی (ره) بکوشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: دانشگاهیان هم در روزهای انقلاب و هم در تحقق آرمان‌های امام (ره) نقش بسیار مهمی داشته‌اند. ان‌شاءالله با اهتمام بیشتر این آرمان‌ها را همچنان زنده نگه می‌داریم. دانشگاه‌ها تاکنون برای تحقق کامل آرمان‌های امام (ره) اقدامات قابل اعتنایی انجام داده‌اند و از این به بعد نیز قطعاً تمام تلاش آنها در راستای تحقق این اهداف خواهد بود.

غفاری درباره افزایش نشاط دانشجویی در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مشارکت حداکثری دانشجویان گفت: به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده‌ایم با توجه به فرصت و زمانی که تا برگزاری انتخابات باقی مانده، نسبت به این موضوع اقدام کنند. معمولاً در دانشگاه‌ها، تشکل‌های دانشجویی جلساتی را در این راستا برگزار می‌کنند.

وی افزود: از طرف وزارت علوم به همه دانشگاه‌ها ابلاغ شده که برای برگزاری نشست‌ها و جلسات مرتبط با انتخابات، همکاری‌های لازم صورت بگیرد. طبیعتاً گاهی اوقات افراد از محیط بیرون از دانشگاه دعوت می‌شوند و برخی مواقع نیز از استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها برای حضور در نشست‌ها دعوت می‌شود. باید تمام تلاش دانشگاه‌ها مبتنی بر این هدف باشد که امکان مشارکت بیشتر دانشجویان در انتخابات را فراهم کنند. همچنین باید اطلاع‌رسانی لازم را نیز در این خصوص داشته باشند که معمولاً این کار انجام می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان گفت: آنچه وظیفه وزارت علوم بوده در قالب ابلاغیه اعلام شده تا فرصت و بستر لازم برای تشکل‌هایی که متقاضی برگزاری برنامه‌هایی مرتبط با انتخابات هستند، ایجاد شوند و هم تمهیدات لازم را بیندیشند و هم تسهیلات لازم برای برگزاری نشست‌های بیشتر را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059932

وب گردی

وب گردی