دانشگاه‌ها نسبت به جامعه شور و نشاط بیشتری دارند

معاون فرهنگی-سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: هم‌‌اکنون فضای دانشگاهی نسبت به جامعه، شور و نشاط بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: اثر ایمان، همت و تدبیر امام خمینی (ره) بعد از گذشت 41 سال از پیروزی انقلاب با وجود تمام دشمنی‌ها؛ چه داخلی و چه خارجی همچنان قابل رؤیت است.

وی ادامه داد: یکی از نمادهای اثرگذاری مکتب امام (ره) که تجلی بارزی از این تأثیرگذاری بود را در مراسم تشییع پیکر سردار دل‌ها؛ حاج قاسم سلیمانی شاهد بودیم. حضور حماسی مردم نشان داد مکتب امام (ره) با وجود همه چالش‌ها بیش از پیش رو به رشد و تکامل است. امیدوارم ما هم بتوانیم سهمی در تعمیق اندیشه‌های ناب این بزرگمرد در تفکر بشری داشته باشیم.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به صحبت‌های معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم مبنی بر افزایش نشاط دانشجویان در آستانه انتخابات، در پاسخ به این سؤال که چرا مسئولان فقط در آستانه انتخابات به یاد دانشجویان می‌افتند، خاطرنشان کرد: احتمالاً منظور معاون وزیر علوم، نشاط سیاسی بوده است؛ وگرنه فضای دانشگاه باید همیشه فضای پرشور و نشاط باشد. به نظر می‌رسد هم‌اکنون نیز فضای دانشگاهی نسبت به جامعه، شور و نشاط بیشتری دارد.

وی در پایان گفت: طبیعتاً در ایام انتخابات، شور و نشاط سیاسی بیشتر خواهد شد. دانشگاه باید هم نقش شتاب‌دهنده، هم تسهیل‌گر و هم برطرف‌کننده موانع در این مسیر را داشته باشد. دانشجویان مؤذنان جامعه هستند و انتخاب گزینه اصلح و مشارکت عالمانه و عاقلانه مدیون حضور و نقش‌آفرینی جوانان دانشجوی ماست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059945

وب گردی

وب گردی