بیش از 49 هزار نفر در مرحله دوم آزمون ارشد ثبت‌نام کردند

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام بیش از 49 هزار داوطلب در مرحله دوم ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد خبر داد.

حسین توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به آغاز ثبت‌نام مجدد آزمون کارشناسی ارشد اظهار کرد: زمان مجدد برای ثبت‌نام داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته و بیست و پنجمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور از روز گذشته 14 بهمن آغاز شد.

وی ادامه داد: تمامی داوطلبانی که در مهلت تعیین شده 16 تا 28 آذرماه نتوانسته‌اند نسبت به ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد اقدام کنند، می‌توانند از امروز تا 16 بهمن به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند؛ همچنین داوطلبان در صورت تمایل تا چهارشنبه 16 بهمن می‌توانند نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت‌نام این آزمون اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: داوطلبان علاقه‌مند می‌توانند همزمان با برگزاری امتحانات آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته، در اولین مرحله دوره بیست و پنجمین آزمون المپیاد علمی- دانشجویی کشور بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون شرکت کنند.

وی با اشاره آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان خاطرنشان کرد: تا ساعت 8 صبح امروز تعداد کل ثبت‌نام کنندگان در آزمون ارشد و بیست و پنجمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور به 530 هزار و 725 نفر رسیده است. از این تعداد 481 هزار و 77 داوطلب در مرحله اول و 49 هزار و 648 نفر در مرحله دوم این آزمون ثبت‌نام کردند.

توکلی اظهار کرد: آزمون ورودی کارشناسی ارشد و مرحله اول بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی کشور پنجشنبه و جمعه 28 و 29 فروردین ماه برگزار می‌شود. داوطلبان می‌توانند از دوشنبه 25 فروردین تا چهارشنبه 27 فروردین برای دریافت کارت آزمون به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

وی با اشاره به زمان اعلام نتایج آزمون ارشد خاطرنشان کرد: کارنامه اعلام نتایج اولیه تمامی داوطلبان این آزمون، از سوی سازمان سنجش براساس برنامه زمانی مندرج در دفترچه راهنمای آزمون از طریق سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

وی در پایان گفت: تمامی داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته باشند، می‌توانند براساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته که در زمان مقتضی منتشر خواهد شد، نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059982

وب گردی

وب گردی