تألیف کتب درسی و مرجع بر عهده هیأت‌های اندیشه‌ورز است

رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هیأت های اندیشه‌ورز با هدف ارتقای علوم انسانی ایجاد شده و برنامه و بودجه خاصی برای آنها در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن خیری رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در کنفرانس ویدئویی با هیأت های اندیشه‌ورز استانی و معاونان آموزشی استان‌ها در محل واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: هیأت های اندیشه‌ورز با هدف ارتقای علوم انسانی ایجاد شده و برنامه و بودجه خاصی برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: تألیف کتب درسی، کمک درسی و مرجع بر عهده هیأت ‌های اندیشه‌ورز است، نویسنده و نویسندگانی که می‌خواهند کتابی را تألیف کنند، باید موافقت‌های لازم را اخذ و در نهایت معاونت‌های علمی و پژوهشی قراردادهای اجرایی را منعقد می‌کنند.

حجت الاسلام خیری ادامه داد: همچنین در حوزه توانمندسازی اساتید هیأت های اندیشه‌ورز می‌توانند اقدامات مناسبی را انجام دهند. برنامه هیأت‌ها یکساله تحصیلی است و در فرصت باقیمانده تا پایان سال تحصیلی باید برنامه‌های امسال اجرایی شود.

تبیین راهبردهای هیأت‌های اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران

حجت‌الاسلام حسن خیری همچنین در دومین نشست هیأت اندیشه ورز استان تهران گفت: هیأت های اندیشه‌ورز از مهر امسال کار خود را با قدرت آغاز کردند، برای این هیأت ‌ها، معین‌هایی را برای تسهیل ارتباط مشخص کرده‌ایم.

وی افزود: ۸ وظیفه برای این هیأت ‌ها در نظر گرفته‌ شده که از جمله می‌توان به تدوین نظام موضوعات، طراحی و سازمان‌دهی محتوایی پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و مقالات، بررسی و ارزیابی کارشناسی طرح‌های پیشنهادی مجلات، حمایت از پژوهشگران توانمند در زمینهٔ علوم انسانی، شناسایی رشته‌های جدید اشاره کرد.

رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در برنامه‌ و بودجه امسال برای هیأت ‌ها اندیشه استانی بودجه مناسبی در نظر گرفته‌ شده و برنامه‌های خود را با این بودجه تطبیق می‌دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060009

وب گردی

وب گردی