افتخارآفرینی دانش آموزان سما در فستیوال جهانی ریاضی

دانش آموز سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد موفق به کسب مدال طلای تیمی و نقره انفرادی جهان در سومین فستیوال جهانی ریاضی (آی مت) 2020 شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، طناز جلالی دانش آموز پایه اول دبستان سما دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با حضور در مسابقات جهانی آی مت 2020 علاوه بر کسب مدال طلای تیمی موفق به دریافت مدال نقره انفرادی این مسابقات شد.

سومین دوره مسابقات جهانی آی مت از تیرماه سال 98 و با حضور 140 نفر از منتخبین استانی در مشهد مقدس برگزار شد که از بین شرکت کنندگان تعداد 34 نفر جهت مسابقات کشوری شیراز انتخاب شدند.

1600 پذیرفته شده مرحله کشوری، شهریورماه در شیراز در سطوح پذیرفته شده با هم به رقابت پرداختند که در نهایت از بین شرکت کنندگان تعداد 12 نفر از نوآموزان مشهدی حائز امتیاز لازم جهت حضور در مرحله جهانی در تاریخ 26 و 27 دیماه شدند.

مرحله نهایی و بین المللی این مسابقات در جزیره کیش و با حضور 12 تیم از کشورهای کانادا، هند، مالزی، روسیه، عربستان، عراق، غنا، چین، استرالیا، امارات متحده عربی، عمان، افغانستان و ایران برگزار شد که تیم ایران مانند دوره قبل که در مالزی حائز رتبه برتر شده بود در این دوره نیز موفق به کسب مقام اول تیمی و تعداد زیادی رتبه های برتر انفرادی شد.

طناز جلالی دانش آموز پایه اول دبستان سما 4 مشهد نیز با حضور در این تیم علاوه بر کسب مدال طلای تیمی موفق به دریافت مدال نقره انفرادی این مسابقات شد.

انتهای پیام

کد خبر: 1060028

وب گردی

وب گردی