دانشگاه در احیای هویتِ تمدنی پیشگام است

مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اجرای اصول و سیاست های راهبردی و اجرایی سند دانشگاه اسلامی از هدف اصلی دانشگاه آزاد است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز مشهد، کارگاه آموزشی سند دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور حسن بنیانیان مشاور فرهنگی ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی، علی سروری مجد مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام مهدوی نسب مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، مسعود طاهری لاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد و اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و شمالی با موضوع«بازخوانی و تبیین سند دانشگاه» در مرکز رفاهی فرهنگی دانشگاه ازاد اسلامی مشهد برگزار شد.

سروری مجد در ابتدای این کارگاه وجود بارگاه مطهر امام رضا(ع) را دلیل شروع برنامه های دانشگاه در مشهد مقدس دانست و گفت: کارگاه آموزشی سند دانشگاه اسلامی برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار می شود تا به برکت این امام همام آثار خوبی در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اسلامی شدن دانشگاه ها و تعریف دانشگاه اسلامی در این سند براساس دیدگاه و رهنمودهای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری تنظیم شده است؛ تشریح کرد: مصوبه «سند دانشگاه اسلامی» سال 1392 در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و براساس مصوبه شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی به تصویب رسیده است و دکتر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر اجرای آن در دانشگاه تاکید دارند.
وی اجرای اصول و سیاست های راهبردی و اجرایی سند دانشگاه اسلامی را از اهداف اصلی دانشگاه عنوان کرد و گفت: متاسفانه در سنوات گذشته در این خصوص کم توجهی شده اما این سند یک سند جامع است که جاری و ساری شدن ارکان آن در نظام آموزش عالی کشور ضروری است.

مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به رسالت دانشگاه که در مقدمه این سند امده است اشاره کرد و افزود: دانشگاه تراز انقلاب اسلامی دانشگاهی است که با تربیت متفکران و دانشمندان و مدیران اینده در جهت بخشیدن به حرکت های گوناگون فکری، اعتقادی، فرهنگی و سیاسی جامعه مؤثر واقع شوند.

سروری مجد خاطر نشان کرد: پیشران بودن دانشگاه در احیای هویت تمدنی و پیشرفت جمهوری اسلامی، مستلزم رشد متوازن و همه جانبه ابعاد علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور است که در مسیر تعالی آن، تک تک ما مسئول هستیم.

وی اظهار امیواری کرد: برگزاری جلسات و بحث و تبادل نظر در خصوص اجرای سند در استانها و نتایج آن منجر به خروجی و عملیاتی شدن در عرصه اجرا شود.

در ابتدای این نشست مسعود طاهری لاری با بیان اینکه اقداماتی در رابطه با اجرای بیانیه گام دوم انقلاب و سند دانشگاه اسلامی صورت گرفته است، افزود: در راستای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب، سه کارگروه ویژه اساتید، دانشجویان و کارکنان ایجاد شده است که به پیاده سازی ماموریت های این بیانیه در دانشگاه می پردازند.

وی تاکید کرد: با مشارکت جمعی تمام قد در خدمت اجرا و عملیاتی کردن سند دانشگاه اسلامی هستیم.
حجت الاسلام جواد مهدوی نسب مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه این نشست گفت: دینی که خدا به ما هدیه کرده؛ آخرین و کامل ترین دین است و نسخه ای است که بروز رسانی ندارد و قرآن نیز کتاب جاودانه ای است که تا ابد به تمام نیازهای سعادت بشر در دنیا و رسیدن به اخرت خوب، پاسخ می دهد.

طاهری لاری افزود: دانشگاه معرف بالاترین سطح علمی و معرفتی جامعه است، بنابراین اگر قرار باشد تحولی در علم و دانش و فرهنگ اتفاق بیفتد از دانشگاه باید شروع شود.

وی اظهار امیدواری کرد: اجرای سند دانشگاه اسلامی نقطه عطفی باشد برای اینکه به فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.
در کارگاه آموزشی «سند دانشگاه اسلامی » دکتر محسن بنیانیان مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص پیاده‌سازی راهبردهای سند دانشگاه اسلامی توضیحات مبسوطی ارائه داد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1060037

وب گردی

وب گردی