تصور مردم نسبت به کارکرد مجلس اشتباه است/ زنان مکلف به نقش‌آفرینی اجتماعی هستند

رئیس دانشکده معارف اسلامی و حقوق دانشگاه امام صادق (ع) گفت: زنان از نظر اسلام نه‌تنها حق حضور در صحنه جامعه را دارند؛ بلکه مکلف به نقش‌آفرینی اجتماعی هستند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی غلامی در همایش بانوی انقلابی که عصر امروز سه‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه ۹۸ در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، اظهار کرد: فرمایشات امامین انقلاب بهترین منبع برای انتخاب نمایندگان اصلح است.

وی ادمه داد: زنان از نظر اسلام نه‌تنها حق حضور در صحنه جامعه را دارند؛ بلکه مکلف به نقش‌آفرینی اجتماعی هستند.

رئیس دانشکده معارف اسلامی و حقوق دانشگاه امام صادق (ع) بیان کرد: اگر مادران شهیدان انقلابی و با خدا نبودند، قطعاً نتیجه جنگ به نحو دیگری رقم می‌خورد. مادران شهدا در مراسم تشییع فرزندان‌شان حتی لباس سیاه تن نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: زنان در اصلاح الگوی مصرف خانواده نقش مهمی دارند و با صرفه جویی و مدیریت می‌توانند دخل و خرج خانواده را تنظیم کنند.

غلامی دربارهٔ شاخص‌های نماینده اصلح گفت: وفاداری به مردم، شحاعت، آشنایی با طعم فقر، پایبندی به اسلام و کشور، سخنگوی دشمن نبودن و هزینه نکردن بیت‌المال از شاخص‌های نماینده انقلابی است.

رئیس دانشکده معارف اسلامی و حقوق دانشگاه امام صادق (ع) عنوان کرد: متأسفانه ملاک‌ها و شاخص‌های نماینده تراز انقلاب تعیین می‌شود؛ اما به درستی برای مردم تبیین نمی‌شود، در نتیجه مردم به علت ناآگاهی، افراد مناسب را انتخاب نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: برخی از افراد، گروه‌ها و کارشناسان مسائل و ملاک‌های انتخاب نماینده را به درستی برای جامعه تبیین نمی‌کنند، به عنوان مثال از جوان‌گرایی مد نظر رهبر انقلاب تعابیر نادرستی در رسانه‌ها و جامعه شکل گرفت.

مردم نسبت به اهمیت و کارکرد مجلس در جهل به سر می‌برند

غلامی ادامه داد: در حال حاضر مردم نسبت به اهمیت و کارکرد مجلس در جهل به سر می‌برند و تصور مردم نسبت به کارکرد مجلس اشتباه است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: جایگاه و عملکرد شورای نگهبان در کشور بسیار مهم است؛ زیرا مردم به دلیل ناآگاهی نمی‌دانند به چه افرادی رأی دهند، در نتیجه شورای نگهبان این افراد را تأیید یا رد صلاحیت می‌کند.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب، ابتدا تلاش می‌کنند مردم را نسبت به تحریم انتخابات، متمایل کنند و در مرحله دوم مردم را ترغیب می‌کنند تا به افرادی رأی دهند که شایستگی کافی برای نمایندگی ندارند.

غلامی خاطرنشان کرد: مردم به نقش خودشان در انتخابات آگاه نیستند و گمان می‌کنند رأی شان در انتخابات و تعیین نمایندگان اثرگذار نیست و به نحوی دچار بی‌تفاوتی شده‌اند.

رئیس دانشکده حقوق دانشگاه امام صادق (ع) عنوان کرد: سخنرانی‌ها و نشست‌های انتخاباتی رنگین و پرهزینه، ملاک انتخاب نماینده شایسته نیست. در بسیاری از استان‌ها بسیاری از نامزدهای انتخاباتی با دادن شام و نهار رأی جمع می‌کنند.

غلامی با بیان اینکه رأی مردم تهران و دیگر استان‌ها یکسان است، گفت: برخی از افراد اعتقاد دارند کلان‌شهرهای کشور رأی ارزشمندتری نسبت به شهرهای کوچک دارند؛ اما مردم‌سالاری یعنی رهبر انقلاب یک رأی دارد و روستاییان نیز یک رأی دارند و برابر هستند.

این استاد دانشگاه امام صادق (ع) بیان کرد: وظیفه نمایندگان رفع بیکاری و وعده‌های عمرانی نیست؛ بلکه سیاست‌گذاری در سطح کلان برای کشور است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب یک‌تنه در مقابل دوقطبی‌های کشور ایستاده و اجازه نمی‌دهد مردم و مسئولان درگیر چنددستگی شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060038

وب گردی

وب گردی