دانشگاه در کاهش مسائل اجتماعی جامعه نقش بسزایی دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج و مدیرکل بنیاد تعاون، حرفه آموزی و صنایع زندان‌های استان البرز طی نشستی همکاری دوجانبه در قالب تفاهم نامه را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، در ادامه سلسله نشست های ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در خصوص رفع مشکلات شهری با همکاری دانشگاه، محمدحسن برهانی فر با حمید رضا سانگرد مدیرکل بنیاد تعاون، حرفه آموزی و صنایع زندان‌های استان البرز در دفتر ریاست واحد کرج دیدار کرد.

وی در این نشست با اشاره به توانمندی های علمی، پژوهشی و اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در خصوص مرتفع نمودن بسیاری از مسائل شهر کرج و استان البرز، پیشنهاداتی را در خصوص هم افزایی علمی و اجرایی در جهت اصلاح و تربیت زندانیان، آموزش زندانیان و راه های پیشیگری از بروز برخی از مشکلات اجتماعی در استان ارائه کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه به بخشی از مسائل موجود در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: تعامل دانشگاه با پشتوانه علمی و دانشگاهی می تواند از یک سو نقش به سزایی در کاهش بسیاری از مسائل اجتماعی در جامعه داشته و از سوی دیگر در مرتفع کردن این مشکلات نیز اثرگذار باشد.

در این نشست حمیدرضا سانگرد مدیرکل بنیاد تعاون، حرفه آموزی و صنایع زندان‌های استان البرز نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در بزرگترین دانشگاه استان البرز، این دانشگاه را دارای جایگاه ویژه ای به لحاظ علمی، فرهنگی و اجتماعی در استان دانست و گفت: تعامل دانشگاه با اداره زندان های استان البرز با وجود ندامتگاه ها و زندان های مهمی همچون زندان رجایی شهر و زندان قزل حصار در این استان می تواند در زمینه آموزش زندانیان و اصلاح و تربیت بخش بزرگی از جامعه در مسیر درست زندگی اجتماعی مثمر ثمر باشد.

وی با استقبال از همکاری های دو جانبه به دانشگاه آزاد اسلامی در استان البرز، ابراز امیدواری کرد: امکان بهره گیری از توانمندی های این دانشگاه در زمینه های آموزش مددجویان حین تحمل حبس در ندامتگاه‌های استان، در قالب یک تفاهم‌نامه محقق شود.

در پایان این دیدار دیدگاه های مرتبط با راهکارهای عملی از سوی هر دو سازمان مطرح شد تا پس از بررسی های لازم حقوقی و اجرایی، در قالب تفاهم نامه آماده و به امضای طرفین برسد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1060051

وب گردی

وب گردی