۴۵۰ هزار دانشجو در پیام نور مشغول به تحصیل هستند

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور با چهار هزار عضو هیئت علمی، ۱۰ هزار کارمند و ۴۵۰ هزار دانشجو بزرگترین دانشگاه دولتی کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا زمانی در شصت‌وپنجمین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور که امروز چهارشنبه (۱۶ بهمن‌ماه ۹۸) در دانشگاه پیام‌نوربرگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه پیام‌نوربزرگترین دانشگاه دولتی کشور دارای چهار هزار عضو هیئت علمی، ۱۰ هزار کارمند و ۴۵۰ هزار دانشجو است که ۶ هزار دانشجوی بین‌المللی و ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در مراکز پیام‌نوردر خارج از کشور تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر، ۹۸۵ انجمن که ۳۱۵ نشریه را زیر نظر دارند، ۲۳۰ مخترع در مراکز دانشگاه پیام‌نوروجود دارد و همچنین دانشجویان پیام‌نوردر ورزش دانشجویی و قهرمانی موفق ظاهر شده است.

رئیس دانشگاه پیام‌نورخاطرنشان کرد: بیش از هزار و ۶۵۰ کانون فرهنگی در دانشگاه پیام‌نورداریم و ۲۹۵ کانون هلال احمر داریم که در اتفاقات مختلف حضور داشتند، پنج مجوز مرکز رسمی روانشناسی داریم. در در حال حاضر ۱۲۵ سوله فعال ورزشی در مراکز پیام‌نورو ۵۰ سوله نیز در حال تاسیس هستند.

زمانی بیان کرد: بخشی از هزینه تحصیل دانشجویان پیام‌نورتوسط دانشجو تامین می‌شود. از مطیعی رئیس صندوق رفاه سپاسگذاریم زیرا در پرداخت وام شهریه به دانشگاه پیام‌نورکمک کردند. بیشتر دانشجویان این دانشگاه از مناطق محروم و متوسط هستند.

وی افزود: سعی کردیم با چند بانک عامل قرارداد امضا کنیم و بنیاد علوی هم در حمایت از دانشجویان محروم از جمله سیل‌زده به کمک دانشگاه پیام‌نورآمد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور خاطر نشان کرد: هر دانشجویی بسته به تخصص خود برای کارآموزی می‌تواند اقدام کند. همچنین بحث اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان را در قراردادی با معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری مد نظر قرار داده‌ایم. وام مورد نیاز از سوی معاونت به فارغ‌التحصیلان اعطا می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060086

وب گردی

وب گردی