دریافت نقدی عوارض در آزادراه‌ها منتفی شد/ اخذ عوارض الکترونیکی به‌زودی در ۴ آزادراه کشور

مجری طرح اخذ عوارض الکترونیکی در آزادراه‌های کشور با بیان اینکه نرخ پرداخت الکترونیکی همانند پرداخت نقدی طبق مصوبه وزارت راه و شهرسازی اخذ می‌شود،گفت: هم اکنون اخذ الکترونیکی عوارض در 6 آزادراه‌ کشور انجام می‌شودو به زودی آزاد راه‌های قزوین- رشت، قم -کاشان و کاشان - نطنز و– اصفهان نیز وارد شبکه خواهند شد.

سهیل مظلوم واجاری مجری طرح اخذ عوارض الکترونیکی در آزادراه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، گفت: پایه اصلی فعالیت این شرکت در حوزه تحت پوشش قراردادن اخذ عوارض الکترونیکی در آزاد‌راه‌های کشور است به طوری که با راه‌اندازی سرویس آنی‌رو در راستای الکترونیکی شدن پرداخت عوارض، دیگر دریافت نقدی عوارض منتفی و به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه نرخ پرداخت الکترونیکی همانند پرداخت نقدی طبق مصوبه وزارت راه و شهرسازی اخذ می‌شود، افزود: هم اکنون اخذ الکترونیکی در آزادراه‌های تهران-قم، تهران –ساوه، قزوین –زنجان، کرج –قزوین، بندرعباس- شهیدرجایی، آزادراه تبریز – ارومیه انجام شده و به زودی آزادراه‌های قزوین –رشت، قم – کاشان و کاشان – نطنز – اصفهان نیز وارد شبکه خواهند شد. همچنین عملیات اجرایی در آزادراه تهران – پردیس شروع شده و قطعه یک تهران –شمال و آزادراه همت – کرج نیز تا پایان سال‌جاری وارد چرخه این سرویس خواهند شد.

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه هدف اصلی ما تحت پوشش قراردادن کل آزادراه‌های کشور است، اظهار کرد: این طرح در راستای شفاف‌سازی دریافت و پرداخت عوارض، کاهش هزینه، زمان و کاهش تصادفات و نیز در جهت رفاه عموم مردم انجام می‌شود.

مظلوم واجاری تأکید کرد: با اجرای این طرح هزینه‌ تولید آزادراه‌ها کاهش می‌یابد، همچنین در جهت خدمت به مردم و نیز افزایش درآمد آزادراه‌ها نرخ ها به صورت شناور خواهد بود. به عنوان مثال هم اکنون در قطعه آزادراه تهران- ساوه در ایام مختلف روز نرخ‌ها شناور است.

وی افزود: اخذ عوارض با سیستم دستی امکانپذیر نیست. موضوع بعدی بحث پیمایش است که طی روزهای اخیر در آزادراه‌ها انجام خواهد شد تا براساس آن هزینه پرداخت‌ها به صورت میزان مسافت طی شده اخذ شود.

مظلوم واجاری ادامه داد: دولت باید به این نتیجه برسد که وظیفه ارائه خدمات به مردم را دارد؛ حتی اگر نتوانست به بخش خصوصی واگذار کند چرا که این امر مهم در تمام دنیا تجربه شده است.

مدیر عامل شرکت ارائه‌دهنده خدمت پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی (آنی‌رو) تاکید کرد: فعالیت ما به صورت پروژه محوری است و در حال حاضر 15 نفر به صورت مستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند. همچنین بیش از 30 شرکت در ارائه این سرویس با ما همکاری دارند.

وی افزود: در نظر داریم که پروژه الکترونیک را در حوزه مالیات و بهداشت و درمان و نیز سایر بخش‌ها اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060109

وب گردی

وب گردی