دشمن سبک زندگی ملت را نشانه رفته است

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش‌وپرورش گفت: امروز دشمن سبک زندگی ما را نشانه رفته است تا افکارمان را از راه شهدا جدا کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا کاظمی معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش‌و‌پرورش در مراسم یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی با عنوان لاله های روشن که صبح امروز در دبیرستان میثاق برگزار‌ شد، اظهار کرد: برگزاری این یادواره‌ها و گرامیداشت یاد شهیدان و تعظیم در مقابل خانواده آنان یکی از بهترین اقدامات برای ادامه راه شهدا است. رهبری می‌فرمایند: زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. اگر قرار است راه شهید سلیمانی‌ها ادامه پیدا کند و در دل و جان ما رفتار و ویژگی‌های شهدا نفوذ کند، باید به برگزاری این جشنواره ها بیشتر توجه کرد.

وی ادامه داد: شهادت به خودی خود بالاترین فضیلت به شمار می‌رود؛ باید معرفت ما نسبت به شهادت در این محافل افزایش پیدا کند. در آیات قرآن شهادت را بالاترین فضیلت و پاداش راه مجاهدان خدا می‌دانند.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر به خاطرات و زندگینامه شهیدانی که در عرصه‌های مختلف به شهادت رسیدند بنگریم، در می‌یابیم دست یافتن به این کمال آرزویشان بود و برای رسیدن به آن گریه می‌کردند.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به این معرفت باید خودمان را بسازیم و آموزه‌های معنوی را با زندگی خود گره بزنیم. هر آنچه در نظام جمهوری اسلامی داریم مدیون ایثارگری جانبازان و خون شهدا هستیم. امروز امنیت و عزت و اقتدار ما مدیون رشادت‌های این عزیزان است.

کاظمی بیان کرد: دشمن تمام تلاش خود را می‌کند تا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ما کمرنگ و از اذهان مردم پاک کند. اگر قرار است مقابل استکبار بایستیم و ارکان‌های امام خمینی و انقلاب را محقق کنیم، باید فرهنگ ایثار و شهادت را در زندگی‌هایمان جاری کنیم.

وی افزود: دانش‌آموزان نسل پنجم نقطه اتکای مقام معظم رهبری هستند، باید تلاش کنند سیره شهدا در زندگی ما جاری شود، باید از برگزاری این مراسم برای تمسک به سیره شهدا در‌ زندگیمان استفاده کنیم.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش گفت: مکتب سلیمانی؛ اخلاص‌در عمل، مدیریت جهادی، شجاعت و دلیری، زندگی ساده و خاکی و متواضعانه در میان مردم معنا می‌شود. این مکتب مانند گره زدن دل، جان و افکار خود با محور انقلاب و ولایت فقیه است.

وی اظهار کرد: امروز دشمن سبک زندگی ما را نشانه رفته تا افکارمان را از راه شهدا جدا کند. شهید سلیمانی رویاهای استکبار جهانی را در‌هم پیچید و ناجی ملت ما بوده و مردم را در سایه ولی‌فقیه کنار هم جمع کرد.

کاظمی بیان کرد: امیدوارم خداوند کمک کند ما با الگوگرفتن از زندگی شهیدان بتوانیم دین خود را به شهدا ادا کنیم. یادواره ملی لاله‌های روشن با هدف تمسک و جاری شدن زندگی شهیدان در رفتار همه ما برگزار شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060110

وب گردی

وب گردی