زمین بدون آب چگونه است؟

ناسا با استفاده از شبیه‌سازی کامپیوتری نشان داد که در صورت کاهش سطح آب دریا چه تفاوت‌هایی در زمین به‌وجود خواهد آمد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، آژانس فضایی ناسا بیشتر به فعالیت در مورد جو خارج از زمین می‌پردازد؛ اما آنچه در سیاره ما اتفاق می‌افتد از جنبه زیست‌محیطی نیز مورد توجه این سازمان قرار گرفته‌ است. ناسا از طریق شبیه‌سازی‌ها به ما نشان می‌دهد که اگر اقیانوس‌ها خشک شوند کره زمین چگونه به نظر می‌رسد؟

با پایین آمدن ۵۰ متری سطح دریا، زمین بیشتری دیده می‌شود. برای مثال سرزمین‌های انگلستان و ایرلند به اروپا متصل شده‌اند. همین امر در مورد بخش‌هایی از آسیا و اقیانوسیه نیز اتفاق می‌افتد. استرالیا، پاپوا گینه نو، اندونزی، ویتنام و فیلیپین نیز با پایین آمدن سطح دریا به هم متصل می‌شوند.

اگر سطح دریا هزار متر کاهش یابد، سفر به آمریکا و اروپا از طریق زمین امکان‌پذیر می‌شود. همین مسئله برای بخش‌هایی از جنوب شرقی آسیا نیز به چشم می‌خورد. هرچه آب بیشتری از بین رود‌، کوه‌های بیشتری در سطح زمین ظاهر می‌شوند که روزی زیر آب رفته‌اند.

این قسمت از زمین همه ویژگی‌هایی که به وسیله آن به عصر یخبندان بازگردد را در خود دارد و به همین علت بوده که انسان‌های اولیه برای اولین بار توانستند بدون استفاده از قایق یا سایر اختراعات مکانیکی، بسیاری از مناطق دیگر جهان را فتح کنند. شبیه‌سازی پایین آمدن سطح دریا، نگاهی اجمالی از چگونگی جهان در سال‌ها قبل را ارائه می‌دهد.

اکسپرس گزارش داد که شبیه‌سازی وجود جهان در صورت خشک شدن اقیانوس‌ها راهی برای نجات بشریت از آنچه به عنوان پایان جهان نامیده می‌شود، ارائه داده‌ است.

ناسا در سال ۲۰۱۶ از دفتر هماهنگی دفاع سیاره‌ای رونمایی کرد، این دفتر تمرکز خود را بر وقایع تهدیدکننده زندگی قرار داده‌ است. یکی از وظایف آن‌ها توجه به اشیای خطرناک برای زمین مانند سیارک‌ها یا دنباله دارها است.

به گفته «کتی پلسکو» که بر برخی از شبیه‌سازی‌ها نظارت دارد، این آماده‌سازی‌ها شبیه به تابلوهای احتیاط ایمنی در پروازها است که ناسا هر دو سال یکبار آن‌ها را انجام داده تا وضعیت زمین را به‌وسیله آن بررسی کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060113

وب گردی

وب گردی