افزایش یک میلیون و 100 هزار نفربه جمعیت تهران در 5 سال گذشته

استاندار تهران گفت: بدون رعایت زیرساخت‌های لازم، از سال 90 تا 95 یک میلیون و یکصد هزار نفر به جمعیت تهران اضافه شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم افتتاح 472 پروژه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بیش از 2 هزار میلیارد تومان برای 472 پروژه هزینه شده است و امروز به مناسبت ایام دهه فجر به بهره‌برداری در سراسر کشور می‌رسد.

وی گفت: اگر بعد از انقلاب به صنعت گردشگری توجه بیشتری صورت می‌گرفت، امروز با فشارها و تحریم‌های آمریکا تن‌مان نمی‌لرزید.

وی گفت: صنعت گردشگری صنعتی است که می‌تواند سایر زیرساخت‌ها را متحول کند و تحول در صنعت گردشگری، امروز باید اتفاق بیفتد و ما شاهد توریسم‌های مختلفی در کشور باشیم.

استاندار تهران گفت: دولت هم حمایت‌های همه‌جانبه را از این صنعت انجام داده است و در استان تهران هم سازمان برنامه و بودجه توجه خوبی به بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داشته است.

وی افزود: از سال 1390 تا 1395 یک میلیون و یکصد هزار نفر به جمعیت تهران اضافه شده است، ولی به تناسب جمعیت، زیرساخت‌ها رشد نکرده است. ما در صنعت گردشگری نیز باید زیرساخت‌های لازم را افزایش می‌دادیم و خیلی از پروژه‌ها نیز در همین راستا به بهره‌برداری می‌رسد.

محسنی بندپی گفت: در چند سال گذشته رشد گردشگر و ایجاد مشاغل گردشگری و صنایع دستی را در استان تهران شاهد بودیم و امیدواریم بتوانیم زمینه تحول گردشگری را بیش از گذشته شاهد باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060164

وب گردی

وب گردی