توسعه گردشگری کشور را از وابستگی به نفت نجات می‌دهد/ رتبه دوم جهان را در جذب گردشگر خارجی داریم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: توسعه صنعت گردشگری می‌تواند کشور ما را از وابستگی بودجه به نفت نجات دهد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، علی‌اصغر مونسان در مراسم افتتاح 472 پروژه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور اظهار داشت: برای این پروژه‌ها 2 هزار میلیارد تومان هزینه شده است و برای صنعت گردشگری باید گام‌های بزرگی برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ گردشگری یک مأموریت ذاتی در کشور است و با توجه به تمامی مشکلات و تحریم‌ها صنعت گردشگری در حال رشد است.

مونسان خاطرنشان کرد: یا توسعه و گسترش صنعت گردشگری بودجه کشور ما قطعاً می‌تواند از وابستگی شدیدی که به نفت دارد نجات پیدا کند و این صنعت توانسته در هر شرایطی به کشور کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: ما موضوع تحریم‌ها، کاهش پروازهای مستقیم به داخل کشور و خیلی دیگر از موارد را داشتیم ولی علی‌رغم این مشکلات در 10 ماهه امسال 8 میلیون گردشگر وارد کشور شده است و پیش‌بینی ما این بود که تا پایان سال 10 میلیون گردشگر به داخل کشور جذب کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قطعاً با همت فعالان گردشگری از این شرایط سخت هم عبور خواهیم کرد و ما در سال 2019 توسط سازمان جهانی گردشگری کشور دوم جهان از رشد گردشگری خارجی شدیم.

مونسان بیان داشت: با همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌ها قطعاً سال 99 سال شکوفایی گردشگری خواهد بود و در گردشگری داخلی هم بازار بزرگی وجود دارد و امیدواریم در سال 99 اتفاقات خوبی در این حوزه بیفتد.

وی یادآور شد: موضوع دیگر بحث تنوع در گردشگری است و ما باید در دیگر حوزه‌ها به غیر از گردشگری فرهنگی و تاریخی را هم اقدام کنیم چرا که حجم بالایی از گردشگر را به خود اختصاص می‌دهد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: ما به جای اینکه در میدان رقابت با کشورهای دیگر در ساخت هتل پنج ستاره ورود کنیم باید محصولات خود را در صنعت گردشگری تنوع ببخشیم.

مونسان بیان داشت: در حال حاضر 590 هتل در کشور وجود دارد و 2400 پروژه نیز در بخش گردشگری در حال انجام است و آینده این بخش امیدآفرین است.

وی خاطرنشان کرد: استان تهران هم بخش مهمی از گردشگری کشور را بر عهده گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060179

وب گردی

وب گردی