ساخت رباتی که انگشتانش عرق می‌کند +ویدئو

محققان آزمایشگاه وابسته به فیسبوک، رباتی ساخته‌اند که انگشتانش همانند انسان می‌تواند عرق کند.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، انگشتان دست رباتیکی که به تازگی توسعه یافته با ویژگی‌های انسانی بسیار جالب، توجه‌ها را به خود جلب کرده است. این ربات که می‌تواند برای متعادل نگه داشتن گرمای اضافی عرق کند، نوید بخش آینده روشنی برای معلولان است. در حال حاضر فناوری بخش بزرگی از زندگی ماست و فناوری رباتیک بسیار سریع در حال پیشرفت است و زندگی انسان را نیز تسهیل می‌کند.

با پشتیبانی هوش مصنوعی ربات‌ها شروع به انجام برخی از کارهای انسان‌ها کرده‌اند. علاوه بر این ربات انگشت‌نمایی که به‌تازگی توسعه‌یافته است، هنگامی که در معرض دمای بالا قرار می‌گیرد همانند انسان برای متعادل کردن درجه حرارت می‌تواند عرق کند.

اگر چه عجیب به نظر می‌رسد، این ربات انگشت نما که توسط Reality Labs وابسته به فیسبوک توسعه یافته است، در روزهای آینده می‌تواند در مشاغل با درجه حرارت بالا یا مناطق مشابه استفاده شود.

انگشتان رباتیکی که می‌توانند عرق کنند، به آینده اشاره می‌کنند

این انگشتان رباتیک نرم و بسیار سودمند نه تنها در برابر آسیب‌های وارد شده مقاوم هستند، بلکه گرفتن و نگه‌داشتن اشیا لغزنده و بسیار داغ را آسان‌تر می‌‌کنند. دانشمندان این ربات را به گونه‌ای توسعه داده‌اند که برای درک بهتر اشیا و نگه داشتن آنها، تغییر شکل دهد.

این انگشتان توسعه یافته با حسگرهای قرار داده شده در منافذ آن وقتی که به دمای 30 درجه و بالاتر می‌رسند، مانند انسان عرق می‌کنند و سعی می‌کنند دما را کاهش دهند. در دماهای بالاتر، رزین، ماده نرمی که ربات با آن توسعه یافته، انبساط یافته و باعث شدیدتر شدن تعرق می شود.

قبلا نیز رباتی به نام brobot با ویژگی عرق کردن ساخته شده بود؛ اما brobot به دلیل فلزی بون سنگین و دست و پاگیر بود. انگشت‌های رباتیک، اولین نمونه نرم در رده خود هستند که نشان دهنده این است که دانشمندان تا چه اندازه می‌توانند در آینده پیشرفت کنند.

برای مشاهده این ربات می توانید ویدئوی زیر را ببینید:

انتهای پیام/

کد خبر: 1060213

وب گردی

وب گردی