دانشگاه‌ها باید درک درستی از جوان امروزی داشته باشند

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید درک درستی از نسل جوان حاضر داشته باشیم تا بتوانیم با تعامل و ارتباط با نسل جوان این مسیر روشن و درخشان را بهتر و بیشتر درک کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از قم، مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی، عصر امروز درجمع فعالان سیاسی فرهنگی حاضر در دوره آموزشی تشکیلاتی « حیات طیبه » و « شهید شهریاری » دانشگاه آزاد اسلامی قم اظهار کرد: نسل حاضر نسبت به نسل اول انقلاب عالم تر،دفاضل تر، درس خوان تر هستند و بصیرتشان بهتر از نسل اول انقلاب است زیرا بحران هایی که نسل اول انقلاب داشتند نسل حاضر ندارند.

محمد قربانی گلشن‌آبادی افزود: دانشگاه های نسل حاضر نسبت به گذشته پیشرفته تر از گذشته است و مشکل ما این است که باید درک درستی از نسل جوان حاضر داشته باشیم که اگر درک درست داشته باشیم می توانیم با تعامل و ارتباط با نسل جوان این مسیر روشن و درخشان را بهتر و بیشتر حرکت دهیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اجتماعی و حل المسائل محور است خطاب به دانشگاهیان گفت: باید با مردم باشید زیرا دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اجتماعی،حل المساله و دراختیار مردم هستیم زیرا دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی است که از دل مردم بیرون آمده و باید برای مردم خدمت مردم کند که اگر چنین فضایی ایجاد شود مردم هم به حرف بچه های خودشان، دانشمندان خودشان، جوانان خودشان در دانشگاه اعتماد می کنند و یک انتخابات پر شور حماسی و در عین حال انتخاب صحیح که بتوانند درخدمت نظام و کشور و میهن باشد رقم خواهد خورد.

قربانی گلشن‌آبادی خطاب به تشکل های فعال دانشگاه آزاد اسلامی قم توصیه کرد: باید تشکل های دانشجویی و استادی از ظرفیت روحانیون و علما قم استفاده کنند لذا ظرفیت حرم کریمه اهل بیت «س»نیز ظرفیت بی نظیری است.

وی با اشاره به اینکه هر ساله 2 و نیم میلیون زائر خارجی و 25 میلیون زائر داخلی به استان قم سفر می کنند گفت: ظرفیت بی نظیری است تشکل های سیاسی باید برای برای این ظرفیت بی نظیر برنامه داشته باشند در جهت ارتقاء معارف دینی سیاسی فرهنگی و اجتماعی دانشگاهیان تلاش کنند.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی خواستار انعقاد تفاهم نامه با تولیت آستانه مقدسه به منظور استفاده از ظرفیت های استان شد و گفت: تشکل های دانشجویی استادی هم در تعمیق آگاهی ها و بیش سیاسی مردم و تبیین شاخصه های نماینده اصلح و انتخاب درست می توانند با برگزاری کارگاهها و مناظره ها به مردم کمک کنند.

به گزارش ایسکانیوز، دومین روز از دوره آموزشی تشکیلاتی « حیات طیبه» و « شهید شهریاری» با حضور جمعی از فعالان سیاسی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قم اعم از دانشجویان و اساتید و سیف الله فضل الهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم، حیدرعلی جهانبخشی رئیس دبیرخانه هیات امناء استان قم در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

کد خبر: 1060242

وب گردی

وب گردی