جزئیات آزمون پیش کارورزی دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اعلام شد

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، جزئیات آزمون پیش کارورزی دانشجویان رشته پزشکی این دانشگاه را تشریح کرد.

شبنم موثقی رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جزئیات آزمون پیش کارورزی دانشجویان رشته پزشکی گفت: آزمون پیش کارورزی به طور کلی، شامل تمامی دروس دوره بالینی که دانشجویان در دوره کارآموزی می گذرانند می شود تا توانایی آن ها در احاطه به دوره کارآموزی بالینی سنجیده شود. دانشجویان در این دوره صرفا بیمار را مشاهده نمی کنند بلکه به عنوان انترن و کارورز در درمان بیمار مداخله خواهند کرد.

وی افزود: دانشجویان در دوره کارآموزی، کار را یاد می گیرند و دروس تئوری بالینی و درمان بر بالین را می آموزند. یعنی در کنار انترن، رزیدنت و استاد بالینی، چگونگی شرح حال گیری از بیمار، معاینه، اصول نسخه نویسی و تعدادی مهارت عملی و بالینی را فرا می گیرند. لذا برای سنجش دانشجویان، قبل از این که کارورز شوند از آن ها امتحان پیش کارورزی گرفته می شود.

موثقی با اشاره به منابع آزمون پیش کارورزی ادامه داد: تمامی منابع مصوب وزارت بهداشت جزو سوالات آزمون پیش کارورزی است که به استادان و دانشجویان ابلاغ کرده ایم. البته استادان این منابع را به دانشجویان درس داده اند و برای آن ها منبع جدیدی نیست چرا که قبلا آن ها را خوانده است.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تصریح کرد: آزمون پیش کارورزی یک آزمون کشوری محسوب می شود که دارای سوالات و پرسش های طراز و مشترک است؛ همچنین این سوالات از سوی وزارت بهداشت طرح می شود و بر اساس آن، دو و نیم درصد برتر کشوری را تعیین می کند.

وی اضافه کرد: نفرات برتر آزمون پیش کارورزی از وزارت بهداشت تسهیلاتی مانند شرکت در امتحان دستیاری بدون شرکت در طرح، دریافت می کنند. همچنین دانشجویان سه بار فرصت دارند در این آزمون شرکت کنند.

موثقی در پایان خاطرنشان کرد: آزمون پیش کارورزی، دو بار در سال در ماه های اسفند و شهریور برگزار می شود که اگر دانشجویی در این آزمون شرکت نکند، به هیچ عنوان نمی تواند وارد دوره کارورزی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060245

وب گردی

وب گردی