برگزاری اجلاس مشترک ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و پاکستان

نخستین اجلاس کمیته همکاری‌های مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نخستین کمیته تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان امروز پنجشنبه در دو نوبت صبح و عصر در اسلام‌آباد برگزار شد.

در این نشست ریاست هیئت ایرانی را سید ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و ریاست هیئت پاکستانی را احمد سعیدی، قائم‌مقام وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات راه دور پاکستان بر عهده داشتند.

در این اجلاس روسای کمیته‌های تخصصی دو کشور ابتدا توانمندی‌های کشورهای متبوعشان را معرفی و بر توسعه همکاری‌های دوجانبه تأکید کردند. پس‌ازآن جلسه اجلاس در دو زیر کمیته بررسی سند پایانی و ارائه توانمندی‌های بالقوه آموزش و پژوهش، امنیت سایبری و فضایی ادامه پیدا کرد.

در پایان ضمن بررسی تفاهم‌های صورت گرفته بین دو کشور، اسناد همکاری‌های مشترک مبادله شد تا اصلاحات نهایی در آن اعمال و پس از سیر مراحل قانونی بین مقامات عالی‌رتبه دو کشور امضا شود.

گفتنی است به دنبال برگزاری کمیسیون همکاری‌های اقتصادی دو کشور در سال ۱۳۹۶ در سند پایانی اجلاس یادشده دو کشور توافق کرده بودند در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری‌های جامع را آغاز کنند و این اجلاس به‌عنوان نخستین گام دو کشور در مسیر توسعه روابط در حوزه فناوری اطلاعات بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060266

وب گردی

وب گردی