نقش زنان در تربیت اقتصادی کشور بسیار موثر است

مسئول معاونت خواهران سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: مشارکت زنان در اقتصاد، پیشرفت و توسعه کشور در 2 سطح مشارکت فیزیکی و تربیتی است.

فاطمه گریوانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به جایگاه مهم بانوان در انقلاب اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر برای بهبود جایگاه زنان انقلابی و موثر در کشور باید شاخص‌های الگوی زن موفق در انقلاب برای بانوان و جامعه تببین شود.

وی با بیان اینکه مشارکت اقتصادی بانوان در انقلاب اسلامی اهمیت بسیاری دارد، گفت: مشارکت زنان در اقتصاد، پیشرفت و توسعه کشور در 2 سطح مشارکت فیزیکی و تربیتی است. بانوان با حضور در عرصه‌های مختلف و نقش آفرینی موثر باعث توسعه یافتگی کشور می‌شوند یا با تربیت فرزندان و مدیریت هزینه‌های خانواده‌ها به گذار کشور از شرایط سخت و دشوار تحریم‌ها کمک می‌کنند.

مسئول معاونت خواهران سازمان بسیج دانشجویی کشور درباره اهمیت شاخص‌های زن انقلابی عنوان کرد: رهبر انقلاب در فرمایشات خود بارها از گفتمان حقیقی زن مسلمان صبحت کردند. در همین راستا بسیج دانشجویی تصمیم دارد شاخص‌های زن موفق مسلمان را در گام اول برای زنان ایرانی و در گام‌های بعدی برای زنان چهان اسلامی تبیین کند.

گریوانی ادامه داد: در حال حاضر زنان موفق باید میانه‌رو باشند؛ یعنی نه خانه‌نشین و متحجر است و نه اینکه به جامعه و افکار غربی اجازه می‌دهد که به عنوان ابزار و وسیله در اختیار لیبرالیسم و قشر سرمایه‌دار جامعه باشد.

مسئول معاونت خواهران سازمان بسیج دانشجویی کشور با تاکید بر حفظ حجاب و عفاف توسط بانوانی انقلابی بیان کرد: منظومه عفاف و حیا یکی از منظومه‌هایی است که علاوه بر سود رساندن به جامعه برای خود بانوان نیز منفعت‌های بسیاری دارد.

وی اضافه کرد: عفاف و حجاب باعث می‌شود زمانی که خانم‌ها در جامعه حضور دارند به عنوان جنس مرغوب به آن‌ها نگاه نشود، بلکه به عنوان یک شخصیت انسانی و حقیقی از آن یاد شود.

گریوانی در پایان خاطرنشان کرد: زنان همواره در پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، جنگ‌های اقتصادی و غیره در حفظ انقلاب با تربیت فرزندان انقلابی و حفظ کیان خانواده نقش آفرین بودند. در حال حاضر با توجه به شرایط ویژه کشور به واسطه‌ تحریم‌ها، توطئه‌ها و فتنه‌ها جایگاه زنان انقلاب در حفظ نظام پیش‌تر از گذشته اهمیت پیدا کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060271

وب گردی

وب گردی