تکلیف داوطلبان نظام قدیم در کنکور۹۹ چیست؟ + جزئیات نحوه ثبت‌نام

داوطلبانی که متقاضی شرکت در کنکور۹۹ هستند، بدون در نظر گرفتن نظام آموزشی خود می‌توانند نظام  آموزشی که می‌خواهند بر اساس آن آزمون دهند را در مرحله ثبت‌نام انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ثبت‌نام برای پنجاهمین کنکور در ایران از چهارشنبه 16 بهمن آغاز شد و تا پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه ادامه دارد. داوطلبان در مهلت تعیین‌شده باید با مراجعه به سایت سنجش نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

گزینش دانشجو در رشته‌های با آزمون کنکور، بر اساس نمره کنکور و سوابق تحصیل (معدل دیپلم)، صورت می‌گیرد. همچنین اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶، دارا بودن مدرک پیش‌دانشگاهی یا اخذ مدرک پیش دانشگاهی، دارا بودن دیپلم نظام قدیم یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که تا 31 شهریور اخذ شده باشد، از جمله مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام در این آزمون به‌شمار می‌رود.

هر داوطلب بدون در نظر گرفتن نظام آموزشی خود می‌تواند نظام آموزشی که می‌خواهد بر اساس آن در کنکور شرکت کند را در مرحله ثبت‌نام انتخاب کند. به‌گونه‌ای دیگر می‌توان گفت داوطلبان آزمون سراسری می‌توانند نظام آموزشی خود و سوالات آن را به دلخواه تعیین کنند، یعنی اگر داوطلبی فارغ التحصیل نظام قدیم آموزشی است می‌تواند سوالات نظام جدید آموزشی را انتخاب کند.

داوطلبان برای ثبت‌نام در آزمون سراسری باید یکی از گزینه‌های نظام آموزشی جدید 3-3-6، نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی و نظام آموزشی قدیم دوره چهارساله دبیرستان را انتخاب کنند. ایسکانیوز در گزارش به شرح جزئیات ثبت‌نام هر نظام آموزشی پرداخته است:

ثبت‌نام نظام آموزشی نظام جدید چگونه است؟

داوطلبان نظام آموزشی جدید یا همان 3-3-6 پس از تعیین شاخه تحصیلی در صورتی که گزینه نظام آموزشی جدید 3-3-6 را انتخاب کنند، باید کد سوابق تحصیلی مخصوص دانش‌آموزان نظام جدید را وارد و پس از مشاهده اطلاعات فردی خود نسبت به تایید یا تایید نشدن آن اقدام کنند.

در صورت تایید اطلاعات فردی، بند‌های مربوط به سوابق تحصیلی در تقاضانامه ثبت‌نامی داوطلب درج خواهد شد و متقاضی باید نسبت به تکمیل سایر بند‌ها اقدام کند. در صورت تایید نشدن اطلاعات، داوطلب باید نسبت به ادامه روند ثبت‌نام اقدام و پس از اتمام آن، برای رفع مغایرت حداکثر تا 24 بهمن به منطقه آموزش و پرورش خود مراجعه کند.

دانش‌آموزان نظام آموزشی 3-3-6 سال تحصیلی جاری که در خردادماه سال 99 فارغ‌التحصیل می‌شوند، برای اطلاع از نحوه مشاهده سوابق تحصیلی خود باید به اطلاعیه پرینت کارت شرکت در آزمون که در دوم اردیبهشت ماه سال آینده منتشر می‌شود، مراجعه کنند.

داوطلبانی که وضعیت خود را از نظام آموزشی 3-3-6 و شاخه تحصیلی خود را گزینه دارای دیپلم فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش انتخاب کنند، وارد مرحله تکمیل تقاضانامه ثبت‌نام خواهند شد.

نحوه ثبت‌نام نظام آموزشی سالی واحدی

داوطلبانی که گزینه نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی را برای ثبت‌نام خود انتخاب کنند، باید توجه داشته باشند سوابق تحصیلی برای دارندگان دیپلم‌های شاخه نظری نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی که دیپلم خود را از سال 84 تا 98 دریافت کرده‌اند، بر اساس ضوابط اعمال می‌شود.

این داوطلبان برای ثبت‌نام در کنکور سال جاری باید در مرحله دوم وضعیت تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی را با انتخاب یکی از گزینه‌های زیر مشخص کنند:

داوطلبان دیپلم‌های شاخه نظری نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی (نظام آموزشی قبلی) در مرحله سوم برای اعمال سوابق تحصیلی باید کد سوابق تحصیلی دیپلم و یا پیش دانشگاهی خود را وارد کنند. پس از این مرحله اطلاعات شناسنامه‌ای و نمرات داوطلب نمایش داده می‌شود و داوطلب در صورت مشاهد مغایرت در تایید اطلاعات، باید گزینه «مغایرت دارد» را انتخاب و در پایان برای پیگیری موضوع مغایرت سوابق تحصیلی حداکثر تا 24 بهمن به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلی خود مراجعه کنند.

دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی سال تحصیلی جاری که در خردادماه 99 فارغ‌التحصیل می‌شوند، برای اطلاع از نحوه مشاهده سوابق تحصیلی خود، باید به اطلاعیه پرینت کارت شرکت در آزمون که در دوم اردیبهشت ماه منتشر می‌شود، مراجعه کنند.

جزئیات ثبت‌نام نظام آموزشی قدیم

داوطلبانی که «نظام آموزشی قدیم دوره چهارساله دبیرستان» را انتخاب کنند، وارد مرحله تکمیل تقاضانامه ثبت‌نام می‌شوند.

داوطلبانی که یکی از گزینه‌های نظام آموزشی جدید 3-3-6، نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی یا نظام آموزشی قدیم دوره چهارساله دبیرستان را انتخاب کرده‌اند، پس از تکمیل تقاضانامه ثبت‌نام لازم است نسبت به پرینت تقاضانامه تکمیل شده که حاوی اطلاعات داوطلب و همچنین شماره پرونده 7 رقمی و کد پیگیری ثبت‌نام 16 رقمی است، اقدام کنند.

گفتنی است آزمون سراسری 99 دوازدهم و سیزدهم تیرماه برگزار خواهد شد. کارنامه اولیه این آزمون دهه دوم مرداد ماه از طریق سازمان سنجش منتشر می‌شود. نتیجه نهایی کنکور نیز در دهه دوم شهریور ماه منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060278

وب گردی

وب گردی