سهم دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری کشور به ۲۵ درصد ارتقا می‌یابد

معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه رسالت خود می داند که کارگزار اصلی بیانیه گام دوم انقلاب باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بابک نگاهداری معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است و با انقلاب اسلامی رابطه نزدیکی دارد و امروز نیز در همه عرصه ها دانشگاه آزاد اسلامی با تمام توان و ظرفیت در خدمت تحقق اهداف انقلاب است.

معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی با اشاره به ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حدود 25 هزار عضو هیأت علمی، یک میلیون و 200 هزار دانشجو، 34 هزار کارمند، 166 مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده، 11 هزار آزمایشگاه و کارگاه، 147 هزار تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی و ... گوشه ای از ظرفیت های عظیم دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی افزود: تمامی داشته های امروز دانشگاه آزاد اسلامی، دستاورد گام اول انقلاب اسلامی است و دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم به دنبال تبدیل شدن به دانشگاه اجتماعی و حل مسأله با تمام کارکردهای تخصصی موضوع است.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی ادامه داد: انقلاب اسلامی در گام اول دانشگاه آزاد اسلامی را با مجموعه امکانات و ظرفیت ها ایجاد و حمایت کرده و دانشگاه آزاد اسلامی رسالت خود می داند که کارگزار اصلی بیانیه گام دوم انقلاب باشد.

نگاهداری گفت: در راستای اجرایی کردن این رسالت در سطح کلان دانشگاه آزاد اسلامی برنامه ریزی های عملیاتی انجام شده است. دانشگاه آزاد اسلامی توسعه و استقرار نظام پایش و ساماندهی پایان نامه ها برای حل مساله و رفع چالش های ملی و محلی را به فاز اجرایی رسانده است. در این طرح پایان نامه ها و رساله های دانشجویی در راستای رفع چالش های کشور تعریف می شود.

نگاهداری با اشاره به اینکه جهت گیری های لازم برای تبدیل شدن به دانشگاه اجتماعی و حل مسأله انجام شده، گفت: واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با تمام امکانات خود از جمله اندیشکده ها، مراکز تحقیقاتی، مراکز خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی، کلیه تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی در اختیار صنایع و سازمان های جامعه هستند.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل شدن به کارگزار اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را رسالت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی شمرد و در این خصوص گفت: راه اندازی و فعالسازی کانون های دانشگاه، صنعت و جامعه، تدوین و ابلاغ طرح جابجایی تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی (طرح تعاون تجهیزات)، برگزاری منظم نشست های راهبری پژوهش منطقه ای، تدوین برنامه راهبردی-عملیاتی ارتقاء نظام پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی، فعالسازی دیپلماسی علمی، شروع به کار مراکز خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی، برنامه ریزی به منظور عملیاتی سازی برنامه بازاریابی شبکه آزمایشگاهی به صورت پایلوت در چهار استان، تدوین و ابلاغ شیوه نامه کنسرسیوم های مراکز تحقیقاتی، تدوین طرح جامع واحدهای پژوهشی با توجه به توان و پتانسیل استانی آمایش سرزمینی و صنایع، برنامه ریزی به منظور جهت دهی و حمایت از پایان نامه های تقاضا محور و محصول محور از جمله رویکردهایی است که در حوزه پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی در راستای اهداف سند دانشگاه اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب طرح ریزی و عملیاتی شده است.

نگاهداری افزود: به دنبال انجام این رسالت، دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال حفظ و ارتقاء سهم 40 درصدی خود در عرصه آموزش و 25 درصدی در عرصه پژوهش کشور است و تلاش دارد سهم دانشگاه را در عرصه پژوهش و فناوری کشور از 16،2 درصد به 25 درصد ارتقاء دهد.

همچنین نگاهداری در پایان با اشاره به برنامه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه نوآوری و فناوری گفت: برنامه دانشگاه به این صورت است که با ایجاد معاونت فناوری و نوآوری با توسعه شرکت های دانش بنیان شکل گرفته با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، به توسعه اشتغال دانش بنیان و رفع مشکل فارغ التحصیلان قدم بردارد و از سوی دیگر در تولید و اقتصاد دانش بنیان نقش آفرین موثر اجتماعی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060289

وب گردی

وب گردی