شهید سلیمانی راهبرد آمریکا در منطقه را شکست داد

فرمانده مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: حاج قاسم سلیمانی توانست راهبرد آمریکا در منطقه را شکست دهد و همین موضوع سبب شد که استکبار جهانی به فکر ترور این شهید والا مقام بیفتد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، امیرپوردستان فرمانده مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در مراسم پاسداشت شهدای مدافع حرم و رونمایی از یادمان شهدای دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران اظهار کرد: دشمن استکباری، شهید قاسم سلیمانی را با موشک «هر فایر» به شهادت رساند که برای انهدام خودروهای زرهی کاربرد دارد.

وی افزود: امام حسین(ع) می فرمایند همان طوری که رد گردن بند در گردن دختران کوچک عرب به دلیل آفتاب سوختگی نمایان است، رد مرگ نیز در وجود هر انسانی خود را نشان می دهد. تمامی انسان ها در نهایت میمیرند اما آن هایی که در راه خدا جان سپاری می کنندبراساس آیات قرآن، زنده اند و روزی می گیرند.

پوردستان گفت: شهدا از جایگاه ویژه و خاصی برخوردار هستند که راه شهادت از سوی خدا برای آن ها باز شده است.

مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره فعالیت های مهم شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: آمریکایی ها در سال ۲۰۰۱، ائتلافی را با مشارکت بیش از ۷۰ کشور تشکیل دادند تا جمهوری اسلامی را نابود کنند. به همین دلیل به عراق و افغانستان حمله کردند و دور تا دور مرزهای ایران را تحت تصرف خود قرار دادند. اما در نهایت نتوانستند به موفقیت برسند.

وی اضافه کرد: شکست آمریکا در منطقه سبب شد تا گروه های تروریستی مانند داعش در منطقه شکل بگیرد که به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید بودند. اما حضور حاج قاسم سلیمانی در منطقه سبب شد تا جان تازه ای به نیروهای مقاومت تزریق شود و گروه های مقاومتی مانند حشد الشعبی، فاطمیون و زینبیون شکل بگیرد.

فرمانده مرکز مطالعات راهبردی ارتش افزود: حاج قاسم سلیمانی توانست راهبرد آمریکا در منطقه را شکست دهد و همین موضوع سبب شد که استکبار جهانی به فکر ترور این شهید والا مقام بیفتد.

پوردستان در پایان خاطرنشان کرد: امروز جوانان وظیفه دارند که پرچم انقلاب را دست بگیرند و مقام معظم رهبری اعتقاد کامل به این موضوع دارند؛ البته پرچمداری کار ساده ای نیست و جوانان باید از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060315

وب گردی

وب گردی