ماجرای تایید و تکذیب پرداخت عیدی به معلمان آینده / جیب دانشجو معلمان پر می‌شود؟

در حالیکه معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش پرداخت عیدی به دانشجو معلمان را تکذیب کرد، وزیر آموزش‌وپرورش از پرداخت عیدی به آنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در اینستاگرام خود بخشنامه‌ دیوان محاسبات را مبنی بر پرداخت عیدی دانشجو معلمان منتشر کرد.

حاجی بابایی در این باره اعلام کرده بود: به دنبال پیگیری های صورت گرفته و مکاتبه با معاون رئیس جمهور و رئیس دیوان محاسبات کشور،در مورد لزوم پرداخت عیدی به دانشجو معلمان دیوان محاسبات، آموزش وپرورش را ملزم به پرداخت عیدی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان کرد.بر اساس قانون دانشجو معلمان، مانند کارمندان دولت حقوق‌بگیر و مشمول حداقل دریافتی می‌شوند، پس دریافت عیدی نیز یکی از حقوق قانونی آنهاست.

از طرفی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر پرداخت عیدی به دانشجو معلمان را تکذیب کرد و گفت: بر اساس قانون متعهدین به خدمت، دانشجومعلمان را رسمی کرده‌ایم ولی آنها اشتغال به کار ندارند؛ بلکه مشغول تحصیل‌اند. بنابراین نمی‌توانیم عیدی به این گروه بپردازیم.

با این حال محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به تصویب‌نامه ۱۴۳۸۸۹/ت ۵۶۰۰ ه مورخ ۸ بهمن ماه ۱۳۹۸ هیئت وزیران با موضوع نحوه پرداخت پاداش آخر سال ۱۳۹۸، از پرداخت «عیدی» به دانشجو معلمان خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به ماده ۶ قانون مستخدمان خدمت به وزارت آموزش‌ و پرورش خاطرنشان کرد: دانشجویان متعهد خدمت در آموزش‌وپرورش به نسبت مدت تحصیل تمام‌وقت در سال ۱۳۹۸، از پاداش آخر سال «عیدی» بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060335

وب گردی

وب گردی