جزئیات پرداخت عیدی به 70 هزار دانشجو معلم اعلام شد+ جزئیات

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش جزئیات پرداخت عیدی به دانشجومعلمان را تشریح کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، علی اللهیار ترکمن به چگونگی پرداخت عیدی به دانشجو معلمان اشاره کرد و گفت: آموزش‌ و پرورش به‌ عنوان یک دستگاه اجرایی در مقام تفسیر قانون نیست و ما ملزم به اجرای قوانینی هستیم که به تصویب مراجع ذی‌ربط از جمله دولت، مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش‌ و پرورش رسیده است.

وی افزود: پرداخت عیدی به دانشجومعلمان براساس مصوبه هیئت وزیران است که هرساله ابلاغ می‌شود و میزان پرداخت در آن به‌طور شفاف توضیح داده می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع گفت: در این مصوبه شرط پرداخت عیدی به کارکنان دولت، اشتغال به خدمت تمام‌وقت است و دانشجومعلمان در وزارت آموزش‌ و پرورش اشتغال به تحصیل‌ دارند و اشتغال به کار محسوب نمی‌شود و براساس این مصوبه و بدون مجوز قانونی ما نمی‌توانستیم عیدی پرداخت کنیم و بخشنامه‌ای که قبلاً به استان‌ها ارسال کردیم براساس بند "1" همین مصوبه بوده است.

اللهیار با بیان اینکه در مصاحبه‌های قبلی به جامعه دانشجومعلمان گفته بودم که اگر مجوز قانونی را داشته باشیم آمادگی پرداخت را داریم، گفت: این موضوع مطرح و پیگیری شد تا اینکه در نامه‌ای که به وزارت آموزش‌ و پرورش داده شد، دانشجومعلمان را مشمول و مصداق بند«1» مصوبه هیئت وزیران دانست و پرداخت عیدی به آنان را جایز دانست که برای ما حجت است و در حال حاضر همکاران نحوه انجام کار را برنامه‌ریزی می‌کنند.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش به دانشجومعلمان مانند سایر کارکنان و به نسبت اشتغال به تحصیلی که دارند، عیدی پرداخت خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: 70 هزار دانشجو معلم مشمول دریافت عیدی هستند، که 45 هزار از آنان تمام‌وقت می‌باشند و عیدی کامل دریافت خواهند کرد. 25 هزار نفراز دانشجومعلمان نیمه‌وقت هستند که از اشتغال به تحصیل تمام‌وقت فاصله گرفته‌اند و متناسب با همان و براساس مجوزهای موجود پرداخت عیدی به آنان نیز صورت خواهد گرفت.

اللهیار ترکمن به دانشجومعلم تمام‌وقت و نیمه‌وقت اشاره کرد و گفت: دانشجو معلم تمام‌وقت دانشجویی است که به‌طور کامل در دانشگاه فرهنگیان اشتغال به تحصیل دارد و دانشجومعلم نیمه‌وقت دانشجویی است که دوران تحصیل وی تمام‌شده و بخش از واحدهای درسی‌اش باقی‌مانده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060340

وب گردی

وب گردی