مجلس ششم قصد داشت اطلاعات زنان را به سازمان ملل بفروشد

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاحات هنوز در مجلس ششم مانده  و با صحبت از تبعیض بین زن و مرد در کشور قصد سیاه‌نمایی نسبت به انقلاب را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فاطمه رهبر در نشست بررسی نقش زنان در افق چهل سال انقلاب که به همت بسیج دانشجویی بعد از ظهر امروز شنبه ۱۹ بهمن‌ماه در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: اصلاحات هنوز در مجلس ششم مانده و با صحبت از تبعیض بین زن و مرد در کشور قصد سیاه‌نمایی نسبت به انقلاب را دارد.

وی اضافه کرد: روشنفکران فعالیت زنان در منزل را عامل ضعف و تضییع حقوق آنان می‌دانند، در حالی که چه از نظر شرعی و چه از لحاظ عرفی، وظیفه زنان تربیت و فعالیت در منزل در راستای تحکیم خانواده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی دوره‌های هفتم، هشتم و نهم عنوان کرد: در حال حاضر شرایط برای حضور و فعالیت زنان در جامعه کاملاً مهیاست و جایگاه کنونی زنان در ایران را مدیون انقلاب اسلامی هستیم.

وی با اشاره به صحبت‌های الهه کولایی، نماینده سابق مجلس و دیگر سخنران این نشست افزود: الهه کولایی قصد دارد القا کند تبعیض جنسیتی در ایران هنوز وجود دارد، در حالی که این موضوع کاملا پوسیده و نخ‌نماست‌.

رهبر بیان کرد: انقلاب اسلامی نگاهی کاملاً عزتمندانه به زنان دارد؛ اما دولت‌های مختلف نتوانستند به‌درستی این موضوع را تبیین کنند و به گونه‌ای کاملاً سلیقه‌ای از زنان در کابینه‌های خود استفاده نکردند.

این فعال حوزه زنان عنوان کرد: انقلاب، محدودیتی برای حضور و مشارکت مدنی زنان ایجاد نکرده؛ بلکه با نگاه ابزاری و جنسی به زنان مخالف است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب تأکید کردند که مرکز عالی فراقوه‌ای برای زنان و خانواده با هندسه‌ای منظم زیر نظر بیت رهبری تشکیل شود تا ضمانت اجرایی داشته باشد؛ اما با خروج بنده از مجلس این طرح مورد تصویب قرار نگرفت و شورا تشکیل نشد. هرچند کمیسیون زنان در مجلس پنجم شکل گرفت؛ اما عملکرد قابل قبولی نداشت.

رهبر ادامه داد: کولایی در مجلس ششم به‌جای کمک به زنان، به فکر منافع شخصی بود و در فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ در کنار براندازان نظام قرار داشت.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره خلأهای قانونی در حوزه زنان بیان کرد: مجلس ششم در قراردادی که بنده آن را برجام کوچک زنانه نام گذاشتم، قصد داشت اطلاعات زنان کشور را به سازمان ملل بفروشد و به همین دلیل نمایندگان آن دور در انتخابات بعدی رد صلاحیت شدند.

وی افزود: بنده در مجلس نهم ۵۶ مصوبه در راستای حقوق زنان مانند مرخصی زنان شاغل برای تولد فرزند را به تصویب رساندم که مدت مرخصی به ۹ ماه افزایش یافت.

به گفته رهبر، معصومه ابتکار در روزهای مناسبی با ژست سیاسی از الفاظ شیک حقوق برابر زنان صحبت می‌کند، در حالی که برادر و همسر وی با رانت‌هایی که ایجاد کرده در حال مصادره سرمایه‌های ملی هستند.

نماینده سابق مجلس بیان کرد: ۶ دوره در انتخابات مجلس تأیید صلاحیت شدم که نشان می‌دهد کارنامه من بدون نقص و شبهه است.

رهبر ادامه داد: برابری جنسی یک تفکر فمنیستی بوده و عدالت جنسی بین زنان و مردان مد نظر انقلاب اسلامی است.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنده اگر بار دیگ هم نماینده مجلس شوم از حقوق زنان دفاع خواهم کرد و اگر وارد مجلس نشوم در مراکز علمی به پژوهش های خود در حوزه زنان ادامه داده؛ اما حاضر نیستم از الفاظ عام پسند مانند تساوی حقوق زنان سوء استفاده های سیاسی انجام دهم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060346

وب گردی

وب گردی